Magyarország már nem összeszerelő üzem

Egyre több külföldi vállalat növeli a kutatás-fejlesztési elemeket hazánkban, amit jól jelez, hogy mintegy tizenötezer mérnök dolgozik e területen.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2022. 05. 28. 14:39
null
2020.07.21. Kecskemét Megkezdődik a CLA 250 e Coupé és a CLA 250 e Shooting Brake hibridmodellek gyártása a kecskeméti Mercedes-gyárban. Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság Fotó: MORICZ SABJAN SIMON Forrás: Világgazdaság
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Erősnek nevezte a hazai össztermék 25 százalékát előállító, 180 ezer embert foglalkoztató járműipar helyzetét a Debrecen Drive autó- és járműipari kiállítás részeként tartott konferencián a technológiai és ipari miniszter szombaton – írta a távirati iroda.

Palkovics László az ágazgat jövőjéről szólva a magyarországi járműgyártás további erősítését, hatékonyságának javítását, a high-tech gyártási és terméktartalom, illetve a hazai hozzáadott érték növelését jelölte meg a célok között.

Utóbbi kapcsán cáfolta, hogy Magyarország összeszerelő üzem lenne, mint kifejtette: egyre több külföldi vállalat növeli a kutatás-fejlesztési elemeket Magyarországon, amit jól jelez, hogy mintegy 15 ezer mérnök dolgozik e területen.

A tárcavezető a Csak az elektromos a jövő? Az automobilizmus újra válaszút előtt címmel tartott előadásában komoly kihívásnak nevezte, hogy az Európai Tanács 2015 és 2030 között 37,5 százalékos szén-dioxid-csökkentést határozott meg.

– Ennek elérése érdekében a járműiparban zajló technológiai váltásnak nem az egyetlen útját jelentik az elektromos hajtásrendszerek – mondta, megjegyezve, hogy a zöld mobilitás elterjesztésének támogatása keretében szorgalmazzák olyan új alternatív hajtásformák kialakítását, mint a hidrogén felhasználása ezen a területen, vagy a szintetikus üzemanyagok alkalmazása a belsőégésű motorokban. E folyamat részeként elkészült a kormány hidrogénstratégiája – fűzte hozzá.

Palkovics László azt mondta, Magyarország élen jár Európában a jövő közlekedését tekintve: céljuk, hogy minden gyártó Európa legjobb tesztpályáján, a Zalazone-on tesztelje járműveit, 2030-ra az összes német prémiumgyártó – Audi, BMW, Mercedes – gyárt és fejleszt hazánkban, és Magyarország lesz a jövőben – mint ahogy már most is az –, az akkumulátor-gyártás európai központja.

A technológiai és ipari miniszter kitért az autóbuszgyártás visszaállítására. Jelezte:

2030-ra szeretnék elérni, hogy a buszok hetven százaléka hazai gyártású legyen. 

Meggyőződésének adott hangot, hogy a négy hazai gyártó bármilyen típusú autóbusz előállítására képes.

A zöldmobilitás kapcsán a tárcavezető megjegyezte: Magyarországon a szén-dioxid-kibocsátás húsz százaléka a közlekedésből ered. 

– A beavatkozás megkezdődött – mondta, jelezve, hogy az autóbuszprogram keretében 350 elektromos meghajtású autóbuszra írtak ki pályázatot a napokban, szeretnék, ha ezekből minél több Magyarországon készülne.

A Debrecen Drive autó- és járműipari kiállítást két év kényszerszünet után második alkalommal rendezik meg a hétvégén a debreceni Nagyredőben. Több mint ötvenezer négyzetméteren ötszáz különböző jármű és számtalan program várja az érdeklődőket a gyereknapi hétvégén: katonai járművek, egyedi kamionok, Leopard tank, erő- és munkagépek, valamint repülőmodell-kiállítás, valamint látványos show-elemek, autós, motoros kaszkadőrök és akrobaták bemutatói színesítik az országban is egyedülálló autós eseményt.

 

Borítókép: Kecskeméti Mercedes-gyár (Fotó: Világgazdaság/Móricz-Sabján Simon)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.