A Mol vezérigazgatója szerint tarthatatlan a 480 forintos benzinár

Hernádi Zsolt úgy véli, rendkívül veszélyes időszakban vagyunk.

Forrás: Vg.hu2022. 07. 11. 9:48
Budapest, 2022. március 14. A MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. egyik üzemanyagtöltõ állomásának elektronikus kijelzõs ártáblája a fõváros XI. kerületében, az Irinyi József utcában. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója a Heti Napló vendége volt, miután a washingtoni választott bíróság kimondta, hogy sem a Mol, sem a Mol vezetése részéről nem történt vesztegetés INA-ügyben, ezért az INA-szerződések érvényesek, a megsértésükért pedig Horvátországnak fizetnie kell – írja a Világgazdaság (VG).

A vezérigazgató az ítélettel kapcsolatban hangsúlyozta: Horvátország csak horvát bíróság előtt nyert pert ebben az ügyben. A mostani per célja az volt, hogy bizonyítsa a horvát állam károkozását.

Az elnök-vezérigazgató hozzátette: nemcsak a Molnak, hanem a horvát részvényeseknek is okoztak kárt.

Hernádi Zsolt az ársapkáról azt mondta, hogy az intézkedés súlyos problémát vet fel, mert ennek a következménye előbb-utóbb a hiány lesz. 

A Mol-kutakon a korlátozást azért kellett bevezetni, mert fontosabb, hogy legyen üzemanyag, mint az, hogy mennyi

– tette hozzá. Hernádi reméli, hogy ötven liternél nem kell lejjebb vinni a limitet, de hangsúlyozta: rendkívül veszélyes időszakban vagyunk, mivel a hazai üzemanyag-fogyasztás az ársapka következtében növekszik, az üzemanyagimport gyakorlatilag leállt. Emlékeztetett rá, hogy miközben csökken az Európába tartó orosz olajexport, az ukrán finomítókapacitás megsemmisült, leállt az OMV schwechati finomítója is – idézi a vezérigazgató szavait a VG.

Ami a hazai, százhalombattai finomítót illeti, ott augusztusban részleges karbantartás lesz, vagyis a finomító 65 százaléka állni fog. A Mol pozsonyi finomítója most áll, és majd július 20-án indul újra.

Az országban jelenleg relatív üzemanyaghiány van, ami azt jelenti, hogy az országnak most spájzolnia kellene, mert augusztusban Százhalombatta kapacitásának 65 százaléka leáll, de a tartalékolás a fenti okok miatt nem megy a megfelelő ütemben. Így csak a szükséges mennyiség egyharmada áll rendelkezésre, emiatt mindenképpen kérniük kell az állami stratégiai készlet egy részének felszabadítását, ám ezt vissza kellene tölteni a leállás után.

Arra a kérdésre, hogy meddig tartható a 480 forintos ársapka, a Mol vezetője azt mondta, 

messze túl vagyunk ezen a ponton, itt már „picit elkezdtünk hazardírozni”, hiszen Magyarországon fogyasztásnövekedés van, és a 480 forintos ár megszünteti az importot Magyarországon. Ez egy olyan probléma, amelyet még egyszer végig kell gondolni.

Az elnök-vezérigazgató szerint piaci szempontból előbb-utóbb meg kell szüntetni az ársapkát.

A VG eredeti cikke ITT érhető el.

Borítókép: A Mol egyik üzemanyagtöltő állomásának elektronikus kijelzős ártáblája a főváros XI. kerületében, az Irinyi József utcában (Fotó: MTVA/Róka László)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.