Egymás után jelentkeznek be az ismert nagy nemzetközi cégcsoportok az igény szerint elérhető, online streamelve élvezhető szórakoztató termékek piacán. A Disney és a Google után legutóbb az Apple jelentett be nagyra törő terveket. A verseny kiéleződéséről abból a szempontból talán még korai beszélni, hogy a bejelentett szolgáltatásokat még nem ismerhették meg a felhasználók, azok csak később indulnak el. Az alapján viszont, hogy korlátlan pénzforrással bíró globális vállalatok egyaránt ebbe az irányba mennek, a látványos harc borítékolható.
A stream szolgáltatás nem újdonság, azonban mindenképp újszerű piacfelfogást mutat az, hogy a technológiai kolosszusok ilyen léptékben erre az elérési formára koncentrálják üzleti modelljüket és erőforrásaikat. Mint arról korábban lapunk is beszámolt, a piacon nemrég a Google lépett nagyot, amikor bejelentette a Stadia névre keresztelt, játékokra épített szolgáltatását. A konkrétumai ennek az üzleti modellnek sem ismertek, a lényege azonban annyi, hogy bárki bármilyen eszközön azonnal játszhat, amivel akar, legyen szó a telefonjáról, a tévéjéről vagy a számítógépéről. A Google a várhatóan tetemes adatforgalmat jelentő szolgáltatáshoz a saját hatalmas szerverrendszerére támaszkodik.

Fotó: Reuters
Ugyancsak idén lép a streaming szolgáltatók piacára a Disney, ami elsősorban a Netflix uralmát döntené meg. Mindezt segíti, hogy nemrég 71 milliárd dollárért (a magyar éves össztermék feléért) megvette az amerikai Fox televízió társaságtól rengeteg film és sorozat licencét, így már nemcsak a mozikban, de a kibővített streaming könyvtárával is tarolhat. Természetesen továbbra is ott van ismert és működő modellként a Netflix. A cégnek a vártnál gyengébben alakult a tavalyi negyedik negyedéve, de így is négymilliárd dollárt meghaladó profitot könyvelhetett el, amit a világszerte közel 140 millió előfizetőjétől szedett be. A Netflix egy ideje már az ismert internetes videótéka-szolgáltatás mellett tartalomfejlesztő is, számos sorozata mellett például a Bird Box című sikerfilmet a cég legutóbbi kimutatása szerint nyolcvanmillió háztartásban nézték meg.