Az első hét tapasztalatai alapján állítja a MÁV, hogy megbízható menetrendszerűséggel közlekedik félóránként a Szeged–Hódmezővásárhely vasút-villamos rendszer. A nyári szabadságolások csúcsidőszaka ellenére naponta annyian utaztak, mint a tavasz óta tartó ingyenes utasforgalmi próbaüzem alatt, de az utasok száma folyamatosan emelkedik.
Az utasok jól fogadták a félórás menetrendi ütemmel együtt bevezetett kedvezményes zónás tarifarendszert, így egy hét alatt a kilencezret is meghaladta a különböző zónákra összesen értékesített jegyek és bérletek száma.
A vasút-villamos innovatív megoldás a kötött pályás közlekedésben, átszállásmentes kapcsolatokat létrehozva segít abban, hogy az utasok autó helyett a közösségi közlekedést válasszák, közelebb hozta Hódmezővásárhelyet Szegedhez. Egyre többen választják a tram-traint, a legkedveltebbek a hivatásforgalmi járatok munkanapokon. A pontos, menetrendszerű működés biztosítja a kiszámítható közösségi közlekedést.
A Technológiai és Ipari Minisztérium, a MÁV-Start, a Szegedi Közlekedési Társaság és a Volánbusz egy Magyarországon eddig nem elterjedt, az utasok számára kedvező zónás tarifarendszert dolgozott ki.
A járatok népszerűségét igazolja az egy hét alatt megvásárolt több mint 7700 menetjegy és mintegy 1100 bérlet és diákbérlet,
de több mint háromszáz alkalommal éltek az utasok a kerékpár-, illetve kutyajegyek vételi lehetőségével is.