Meghosszabbították a beadási határidőt a Szeged-Szabadka között létesítendő tramtrain vonal engedélyezési tervei esetében. A nyertes pályázónak az elfogadott nyomvonalváltozat véglegesített műszaki tartalmára vonatkozó, minden szakágra kiterjedő engedélyezési tervcsomagot elkészíteni és a szükséges engedélyeket megszerezni a Szeged-Szabadka tramtrain rendszer Magyarország területére eső kiépítéséhez szükséges engedélyezési tervek készítése. Mint lapunk is beszámolt róla,
a Szeged-Hódmezővásárhely vasút-villamos rendszer az előzetes tervek szerint az iskolakezdésre, szeptember elejére kezdi meg a működését.
Az első magyarországi tramtrain a két város belső villamoshálózatát köti össze a nagyvasúti nyílt pályával. A hódmezővásárhelyi szakasz esetében nem történt meg a nagyvasúti pálya villamosítása, ezért a MÁV hibrid, villamos és dízel hajtású járműveket rendelt.
A Szeged-Szabadka vonalon azonban villamosítják a pályát. Mint a napokban az innovációs tárca bejelentette,
a kormány forrást biztosított a csongrád-csanádi megyeszékhely és Szabadka között teljes hosszban megújuló vasúti összeköttetés magyarországi szakaszának munkálataira.
A 13,3 kilométeres Szeged-Röszke vasútvonal átépítésével és villamosításával az érintett nagyvárosok, regionális központok elérhetősége javul. A közel 41 milliárd forinttal támogatott beruházás további haszna, hogy megfelelő minőségű kerülőutat kínál majd a Budapest-Belgrád korszerűsítés miatt szükséges vágányzár idejére.
A röszkei vonal felújításával hazánk előrébb lép a környezetkímélő vasút további zöldítésében.
Ezzel a fejlesztéssel 500 kilométer fölé növekszik a 2010 óta villamosított vonalak összes hossza. A folytatásban az elsők között a Szombathely-Kőszeg, Debrecen-Balmazújváros és Balatonfüred-Tapolca szakaszokon válthatunk majd a tisztább elektromos vontatásra
- közölte Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.
Hazánkban a villamosított pályák hossza 2735 kilométer, ami a teljes hálózat 37,7 százaléka. Ugyanez a régióbeli országok (a V4-ek) esetében csaknem 50, az uniós átlag nem egészen 55 százalék. A fentiekkel szorosan összefügg, hogy 1990 és 2020 között 32 százalékkal csökkent az utasok, és 41 százalékkal a szállított áru mennyisége a magyar vasúton, miközben 170 százalékkal nőtt a közúton szállított áru mennyisége és csaknem 400 százalékkal az autópályák hossza. Homolya Róbert, a MÁV-Volán elnöke egy szakmai tanácskozáson azt közölte, hogy Magyarországon még mintegy 700 kilométer vasúti szakaszt kell villamosítani ahhoz, hogy jelentősen lehessen csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást a vasúti közlekedésben, hiszen a villamosított pályákon bonyolódik a teher- és utasforgalom több mint 80-90 százaléka.
Kalóriadús reggeli a MÁV-tól Balaton-átúszóknak
Immár 39. alkalommal rendezik meg a Balaton-átúszást, az eseményhez kapcsolódóan 50 százalékos alkalmi menettérti kedvezményt nyújt a nemzeti vasúttársaság Révfülöpre és Balatonboglárra. Az átúszásra érkezőknek javasolják az északi parton közlekedő, a Déli pályaudvarról 7:05-kor induló Kék Hullám sebesvonatot, melyre két plusz kocsit is csatolnak. Szintén erősítve közlekedik a Déli pályaudvarról 7:35-kor induló Tópart InterCity és a 8:35-kor induló Balaton InterCity. Az összes balatoni étkezőkocsival közlekedő vonat étlapján elérhető lesz a speciális, úszóknak szóló kínálat, amiben különleges reggelivel, rostban, szénhidrátban gazdag ételekkel várják a sportolókat.