Jelentős, mintegy 2,6 milliárd forintos borpromóciós programot indít tervei szerint jövőre a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT). A több pilléren nyugvó, hazai eredetvédett borok népszerűsítését célzó kampány részben a szakmaközi borpromóciós alap, részben az európai unió pályázati forrásaiból valósul meg.
Brazsil Dávid, a HNT főtitkára lapunknak elmondta: a Vidékfejlesztési program keretében meghirdetett minőségi rendszerek promócióját segítő pályázat tervezése már korábban megkezdődött, a végleges dokumentumot idén nyáron nyújtotta be a szakmaközi szervezet.
A pályázat jelenleg államkincstári bírálaton van, az elbírálást követően pedig elindulhat a közbeszerzési eljárás.
A főtitkár szerint az Agrárminisztériumnak jelentős szerepe van abban, hogy a hazai bor népszerűsítését ilyen mértékű anyagi forrás segíti. – Nagy István miniszter úr már korábban jelezte, ha a HNT saját forrásból létrehoz egy alapot, amely a szakmai piacépítést szolgálja, a tárca legalább akkora összegű támogatást biztosít mellé, mint amennyit a hegyközségi tagok összeadnak – hívta fel a figyelmet Brazsil Dávid.