A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) esetében a legrégebbi, élő kötelezővel rendelkező autót 1923-ban gyártották, azaz jövőre ünnepli a 100. születésnapját. A casco esetében pedig a legöregebb autó évjárata 1989-es, de egy 2021-es Mercedes is kiemelkedik a mezőnyből. Ennek az éves cascobiztosítási díja majdnem 1,9 millió forint, ami havi átlagban több mint 158 ezer forintos tételt jelent.
A legidősebb, cascós autótulajdonos 92 éves, a legfiatalabb pedig 18 éves, míg a kgfb-szerződésekkel rendelkezők 16 és 97 év közöttiek.
A márkákat nézve, a kgfb-szerződéseknél az Opel áll a márkarangsor élén, majd a Suzuki, a Ford és a Volkswagen következik. A casco biztosításoknál pedig a Suzuki a listavezető, a második a Ford, megelőzve a Toyotát és az Opelt – áll a biztosítói portál közleményében.
Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója a kiemelkedő adatokat kommentálva megjegyezte: a ranglista eredménye nem meglepő, hiszen ezek a legelterjedtebb autómárkák Magyarországon. A tavalyi több mint négymilliós autóállomány 52 százalékát adják ezek a márkák. Az autóárak és a szervizköltségek emelkedése, valamint a fokozódó autóforgalom miatt egyébként a személygépkocsik kgfb-átlagdíja is emelkedett idén, 47 292 forintra a 2021-es 47 035 forintról – fűzte hozzá az igazgató.
A lakásbiztosítási számokból az látszik, hogy 2,2 milliárd forintos a legértékesebb, ma is élő szerződéssel rendelkező ingatlan, miközben a másik oldalon egy olyan ingatlan áll, amelynek mindössze 1,4 millió forint az értéke.
Ingóság esetén volt, aki közel 224 millió forintra kötött biztosítást, míg a másik véglet 50 ezer forint volt a Netrisknél.
Az utasbiztosítások esetében a toplista tetején egy igazi világutazó áll, több mint 40 szerződéssel. Érdekes továbbá az az országlista is, ahova mindössze egy-egy utasbiztosítást kötöttek. Ilyen desztináció többek között Bissau-Guinea, Haiti, Libéria, a Marshall-szigetek, Suriname, a Kajmán-szigetek és Vanuatu.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Balogh Ákos)