Fokozatosan növekszik a pezsgő iránti érdeklődés az utóbbi időszakban Magyarországon – írja az Agrárminisztérium (AM) az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében. Az ünnepi alkalmakon és különleges eseményeken kívül egyre többen fedezik fel a buborékos ital varázslatos világát a hétköznapokon is. A pezsgők sokszínűségének és különleges ízvilágának megismerése remek lehetőséget nyújt a hazai gasztronómia és kultúra számára is – fogalmaznak a közleményben.
Mint írják, a hazai termelők kiváló minőségű pezsgőket kínálnak az itthoni és nemzetközi piacokon egyaránt. A fogyasztói igények azt eredményezték, hogy egyre több borászat indult el a pezsgők irányába, az eredményeket pedig egyre több nemzetközi díj jelzi. Mára már elmondható, reneszánszát éli a magyar pezsgő, mert csaknem kétszáz borászat állít elő ilyen italt. Ezek nagy részét a Felső-Pannon és a Duna borrégió fedi le. A Magyarországon előállított borok öt százalékából lesz pezsgő. Ez 140-160 ezer hektolitert jelent évente.
Az utóbbi időben a magyar pezsgőimport nőtt, ami az ital iránti növekvő hazai keresletet is jelzi. A magyar pezsgőexport legnagyobb piacai Kanada, Románia, Észtország, Svédország és Lettország.
A bort és pezsgőt népszerűsítő idei kampányok már a nemzeti bormarketing-stratégia végrehajtása jegyében indultak el. Az idén elkészült stratégia elsődleges célja a boreladások növelése, valamint a termékstruktúra szűkítése mellett új kategóriák megteremtése. A dokumentum nemcsak marketingkommunikációval foglalkozik, hanem edukációs, gasztronómiai és turisztikai feladatok is megtalálhatóak benne – olvasható az AM közleményében.