A német haderő állítólag leváltja az elöregedett Cougar helikoptereket (amelyek hatótávolsága 850 kilométer, az utazósebesség akár 315 kilométer is lehet. A gépek luxus-belsőkabinnal rendelkeznek, különösen kényelmes ülésekkel felszerelve.) A VIP helikopterek az egykori védelmi miniszter miatt váltak ismertté, amikor Christine Lambrecht szociáldemokrata politikus magával vitte fiát nyaralni egy ilyen helikopterrel. Eközben Németország költségvetési problémákkal és legújabbkori történelme egyik legnagyobb tiltakozási hullámával küszködik – írja a Világgazdaság.
Luxushelikoptereket venne Scholz a kormánytagnak a német válság közepén
A 2024-es új költségvetési tervezetben a német kancellár és miniszterei három új VIP-helikopterre költenének. Az ellenzék szerint Olaf Scholz kényelmét szolgálja a vásárlás, és a miniszterek is fontosabbak, mint a költségvetési fegyelem.

A német Bild úgy fogalmaz: a kormány tagjai valószínűleg gyanítják, hogy a polgárok nem lesznek elragadtatva attól, hogy egy válságos időszakban ilyen kiadásokra költik az adófizetők pénzét. A lap szerint ezért
el akarták rejteni az új 200 millió eurós (több mint 75,8 milliárd forintos) kiadást.
A képviselők nem emlékeznek arra, hogy a költségvetési bizottságban valaha is felmerült volna ez a fajta kiadás, és a helikopterek nem voltak feltüntetve a decemberi költségvetési javaslatban. Főleg, hogy a német rendőrségnek még mindig vannak úgynevezett VIP Super Puma helikopterei, amelyekkel a kormány képviselői is repülhetnek a sürgős találkozókra.
Az ellenzék elképedt: a Kereszténydemokrata Unió (CDU) költségvetési szakértője, Ingo Gädechens azt mondta a lapnak, hogy a kormány elvesztette kapcsolatát a valósággal. A képviselő kiemeli, hogy a kormány idén 176 millió eurót akar a gazdálkodóktól elvonni, majdnem annyit, amennyibe az új helikopterek kerültek. „Egész Németország szenved a költségvetési politika összeomlásától. Megszorítások mindenhol” – fogalmazott a politikus. Hozzátette, hogy
nyilvánvalóan Olaf Scholz utazási kényelmét szolgálja a vásárlás és a miniszterek is fontosabbak, mint a költségvetési fegyelem.
A cikk ugyanakkor emlékeztet, hogy kormány nem vásárolhatja meg az új luxushelikoptereket parlamenti jóváhagyás nélkül. Most a költségvetési bizottságon a sor.
Borítókép: Olaf Scholz német kancellár (Fotó: MTI/EPA/Martin Divisek)
További Gazdaság híreink
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Budaörsre is jut Otthon start programos lakóingatlan-fejlesztés
Teljesen megváltoztatja Magyarország legfejlettebb városát az Otthon start program: óriási 3 százalékos lakópark épül – kezdődhet a beköltözési roham

Szabados Richárd egyszerre cáfolt és értett egyet néhány kkv-s gondolattal
Az NGM államtitkára cáfolta a gazdaságpolitika kiszámíthatóságával kapcsolatos kritikákat, folyamatosan egyeztetnek a vállalatokkal.

Teljesen megváltozott, hogy mi kell egy dolgozónak, ezt követelik a fiatalok
Már nem fontos a fizetés. Mutatjuk, hogy mi az, ami igen.

Elbocsátásokat tervez a Dacia, egy ideje már leépít
Csaknem ezer alkalmazottjától válhat meg a Renault-csoporthoz tartozó román Dacia.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Budaörsre is jut Otthon start programos lakóingatlan-fejlesztés
Teljesen megváltoztatja Magyarország legfejlettebb városát az Otthon start program: óriási 3 százalékos lakópark épül – kezdődhet a beköltözési roham

Szabados Richárd egyszerre cáfolt és értett egyet néhány kkv-s gondolattal
Az NGM államtitkára cáfolta a gazdaságpolitika kiszámíthatóságával kapcsolatos kritikákat, folyamatosan egyeztetnek a vállalatokkal.

Teljesen megváltozott, hogy mi kell egy dolgozónak, ezt követelik a fiatalok
Már nem fontos a fizetés. Mutatjuk, hogy mi az, ami igen.

Elbocsátásokat tervez a Dacia, egy ideje már leépít
Csaknem ezer alkalmazottjától válhat meg a Renault-csoporthoz tartozó román Dacia.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!