Mit hozhat a lakásbiztosítási kampány?

A lakásbiztosítás a legnépszerűbb biztosítási forma Magyarországon, ennek ellenére a lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja biztosítását – többek között ez derült ki az MBH Bank reprezentatív felmérésből.

2024. 03. 14. 11:21
null
Építkezés, építőipar, lakás, ingatlan, munkaerő, gazdaság, Fotó: Arpad Kurucz
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha az ingatlantulajdonosok 72-74 százaléka kötött lakásbiztosítást, 1-1,2 millió otthon még így sincs biztosítva. A március 1-jén indult országos lakásbiztosítási kampány keretében megnyílt a lehetőség, hogy a lakástulajdonosok aktualizálják vagy más szolgáltatónál kössék újra biztosításukat. A kampány az alulbiztosítottság csökkentésére, valamint a biztosítási penetráció növelésére is pozitív hatással lehet – vélekedtek az MBH szakértői a távirati iroda ismertetése szerint.

A kutatás a biztosítási szokásokat vizsgálta a lakosság körében. A felmérés szerint a lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja évente biztosítását. A most zajló lakáskampány során várhatóan háromszázezer ügyfél aktualizálhatja a biztosítását, ami a jelenlegi állomány körülbelül tíz százalékát jelenti.

– Az alulbiztosítottság legszélsőségesebb formája egyértelműen az, amikor egy lakás egyáltalán nincs biztosítva, a leggyakoribb mégis az, amikor a meglévő biztosítás nem nyújt elegendő védelmet. A közelmúltban bekövetkezett jelentős árindex-növekedés, különösen az építési költségek, felújítási költségek növekedése olyan helyzetet teremtett, amely miatt rendkívül fontos, hogy aktualizált lakásbiztosítással rendelkezzünk, máskülönben jelentős pénzösszegtől eshetünk el, ha olyan helyzet áll elő, hogy szükség van a biztosítás lehívására. Erre nyújthat részben megoldást, ha az ügyfelek elfogadják az inflációkövető konstrukciót, azonban az infláció az elmúlt tíz évben elmaradt a lakáspiaci árindex vagy az építési költségek áremelkedésétől, tehát még abban az esetben is szóba jöhet az alulbiztosítottság, ha valaki elfogadta ezt a konstrukciót – mondta el Soós Csaba, az MBH Bank lakossági üzletfejlesztési ügyvezetője.

A kutatásából az is kiderült, hogy az ügyfelek rendkívül árérzékenyek a lakásbiztosítások terén, így a kampány okozta fokozódó árverseny pozitív hatással lehet az újrakötésekre és az új szerződésekre is.

– Az ügyfelek hetven százalékban első helyen az árat jelölték meg, mint legfőbb szempont a biztosítás megválasztása során. Második helyen volt maga a szolgáltatás, a harmadik, negyedik helyen pedig az adott biztosító megbízhatósága, illetve az elérhetőség. Úgy véljük, hogy noha természetesen döntő ereje van az árazásnak, az elsődleges szempont mégis a szolgáltatás kell, hogy legyen, tehát hogy mit tartalmaz a csomag, és milyen kiegészítő biztosítások érhetőek el, majd csak ezt követően nézzük meg, hogy a konstrukció ár-érték arányban hol szerepel a piacon – hívta fel a figyelmet Ungvári Krisztián, az MBH Bank partneri termékmenedzsment vezetője.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Kurucz Árpád)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.