Noha az ingatlantulajdonosok 72-74 százaléka kötött lakásbiztosítást, 1-1,2 millió otthon még így sincs biztosítva. A március 1-jén indult országos lakásbiztosítási kampány keretében megnyílt a lehetőség, hogy a lakástulajdonosok aktualizálják vagy más szolgáltatónál kössék újra biztosításukat. A kampány az alulbiztosítottság csökkentésére, valamint a biztosítási penetráció növelésére is pozitív hatással lehet – vélekedtek az MBH szakértői a távirati iroda ismertetése szerint.
A kutatás a biztosítási szokásokat vizsgálta a lakosság körében. A felmérés szerint a lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja évente biztosítását. A most zajló lakáskampány során várhatóan háromszázezer ügyfél aktualizálhatja a biztosítását, ami a jelenlegi állomány körülbelül tíz százalékát jelenti.
– Az alulbiztosítottság legszélsőségesebb formája egyértelműen az, amikor egy lakás egyáltalán nincs biztosítva, a leggyakoribb mégis az, amikor a meglévő biztosítás nem nyújt elegendő védelmet. A közelmúltban bekövetkezett jelentős árindex-növekedés, különösen az építési költségek, felújítási költségek növekedése olyan helyzetet teremtett, amely miatt rendkívül fontos, hogy aktualizált lakásbiztosítással rendelkezzünk, máskülönben jelentős pénzösszegtől eshetünk el, ha olyan helyzet áll elő, hogy szükség van a biztosítás lehívására. Erre nyújthat részben megoldást, ha az ügyfelek elfogadják az inflációkövető konstrukciót, azonban az infláció az elmúlt tíz évben elmaradt a lakáspiaci árindex vagy az építési költségek áremelkedésétől, tehát még abban az esetben is szóba jöhet az alulbiztosítottság, ha valaki elfogadta ezt a konstrukciót – mondta el Soós Csaba, az MBH Bank lakossági üzletfejlesztési ügyvezetője.