Belső égésű motorok: felül kell vizsgálni az uniós szabályozást

A német autóipar vezetőivel is egyeztetett a nemzetgazdasági miniszter.

2024. 04. 16. 13:15
Illusztráció Fotó: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Globálisan az elektromos autók értékesítési száma jelentős mértékben emelkedett, tavaly közel tízmillió darab tisztán elektromos jármű talált gazdára. Az eladások növekedési ütemét tekintve azonban 2023-ban megtorpanás volt látható, miközben Kína dominanciája is egyre látványosabb az ágazatban. Ez az európai autógyártók számára jelentős versenyképességi kihívást jelent – ismertette a Nemzetgazdasági Minisztérium. A tárca jelezte: Nagy Márton miniszter erről is egyeztetett Németországban Glenn Schmidttel, a BMW elnökhelyettesével, Brian Ramppal, az Audi globális kormányzati
ügyekért felelős vezetőjével, Jörg Burzerrel, a Mercedes igazgatósági tagjával, valamint Hildegard Müllerrel, a Német Autóipari Szövetség elnökével.

A német tulajdonú vállalatok Magyarországon több mint 222 ezer főt alkalmaznak, amelynek meghatározó részét a magyar gazdaságban jelentős súllyal rendelkező járműgyártás adja. 

A megbeszélések központi témáját mindezekből kifolyólag az európai autóipar, azon belül is az elektromos járműgyártás jövője, az arra történő átállás képezte. Emellett a felek áttekintették az ágazatra ható nemzetközi folyamatokat, valamint a szabályozási kérdésekből eredő potenciális kihívásokat és lehetőségeket.

Az egyeztetés során így kitértek a belső égésű motorral felszerelt új autók értékesítésének 2035-től érvénybe lépő uniós szintű tiltására.

A tárgyalópartnerek kiemelték, hogy az uniós szabályozást a korábbi megállapodások alapján szükséges felülvizsgálni, illetve figyelemmel kell lenni a technológiai nyitottságra. 

Egyetértés mutatkozott abban, hogy az elektromos autók jelentik Európa jövőjét, amelyben meghatározó szerep jut majd Magyarország és a német autóipar együttműködésének. Ennek alapja, hogy Magyarországon ma már jelen van (gyárt vagy létrehozza a gyártókapacitást) a három legnagyobb prémium német autógyártó vállalat, miközben a világelső keleti akkumulátorgyártó vállalatok közül négy telepített gyártást hazánkban, továbbá a kínai BYD, mint a világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártója is hazánkban építi ki első európai gyártókapacitását.

Az infrastruktúra-fejlesztés fontosságát a kormányzati és piaci partnerek is egyaránt hangsúlyozták. A tárgyalópartnerekkel történt egyeztetések során hangsúlyosan merült fel a kínai elektromos autókkal szembeni büntetővámok kérdése, amivel sem az autógyártók, sem a német kormány, sem pedig a magyar kormány nem ért egyet. 

Nem megoldás a protekcionizmus, fejlődni csak úgy lehet, ha globális verseny van. Nagy Márton az egyeztetéseken kiemelte, hogy az európai autógyártást versenyképessé kell tenni. 

A nemzetgazdasági miniszter az egyeztetésen megköszönte a tárgyalópartnerek együttműködését, kiemelten azt, hogy közvetlen, a piaci szereplőktől származó információkkal segítették a tervezést és a magyar kormány munkáját.
 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.