Lassabban ugyan, de idén is drágul a kgfb

Az idei második negyedév végén 57 ezer forint volt a személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási átlagos éves díja.

2024. 09. 09. 13:37
Illusztráció Fotó: Krizsán Csaba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Éves összehasonlításban 10 százalékkal, 57 ezer forintra emelkedett a normál használatú személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának (kgfb) átlagos éves díja, negyedéves összehasonlításban a díjnövekedés mérséklődött, a kárráfordítás kisebb emelkedése is várhatóan visszafogja majd a díjemelkedést – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétfőn az MTI-vel.

Ismertették: 2024 második negyedévének végén 57 ezer forint volt a személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási átlagos éves díja, ez 1,6 százalékos növekedést jelez az előző negyedéves értékhez képest. 

A budapesti autósok átlagos éves díja 80 ezer forint, ez mintegy 27 ezer forinttal több az ország többi részén érvényben lévő 53,3 ezer forintnál. Éves szinten tíz százalékkal emelkedett az országos átlagdíj, ezen belül a fővárosiak esetében hat, a nem budapesti szerződéseknél pedig tizenegy százalékkal. 

A kárráfordítás éves négyszázalékos növekedési ütemben folytatódott, negyedéves alapon azonban stagnál, ami azt jelenti, hogy a kárráfordítás növekedési üteme már öt negyedéve alacsonyabb, mint a díjaké, várhatóan ez a díjemelkedés növekedését is mérsékelni tudja a következő negyedévekben – hívták fel a figyelmet a közleményben. 

A tájékoztatás szerint az MNB személygépkocsikra számított korrigált kgfb-indexe – amely az árváltozások indokoltságának mérésére szolgál, és a biztosítási adóval, illetve a kárkifizetések, tartalékolások hatásával kiigazítva mutatja be a nettó díjváltozást – 133 százalékon áll, kisebb emelkedést mutatva a második negyedévben. Az index 2021 első negyedévében volt a csúcson, jelenleg a járvány előtti szinten áll. Az MNB közleményében kitért arra, hogy az egyéb járműkategóriák szinte mindegyikében – az egyedi nagy buszokat és a flottás vontatókat kivéve – jelentős mértékben emelkedtek a díjak. A flottás járművek közül a taxik és segédmotoros kerékpárok díjai növekedtek 50 százalék felett, míg a nehéz pótkocsik esetében csak minimálisan, három százalékkal emelkedtek.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.