Szinte minden autópályán érheti egy kis bosszankodás a most kezdődő útfelújítások miatt

Erősítse meg a lelkét.

Forrás: Világgazdaság, Origo2024. 09. 10. 11:55
Kaposfüred, 2022. december 19.
A Kaposvárt az M7-es autópályával összekötõ 67-es autóút 3,1 kilométer hosszú déli szakasza az ünnepélyes átadás napján Kaposfürednél 2022. december 19-én. A 8 milliárd forintból épült 2x2 sávos, úgynevezett kaposfüredi elkerülõ a tervezettnél 4 hónappal korábban készült el.
MTI/Varga György
illusztráció Fotó: MTI/Varga György
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Itt a szeptember, ami az iskolakezdés után már az időjáráson is meglátszik, és van itt még valami: folytatódnak az útfelújítások a hazai utakon. A Magyar Koncessziós és Infrastruktúra-fejlesztő (MKIF) tájékoztatása szerint a következő hetekben az M3-as mellett már az M1-es és az M7-es autópálya több szakaszán is forgalmi korlátozások lesznek – írja a Világgazdaság

Az M1-es és az M7-es mellett az M70-es, M8-as és M3-as több szakaszán lesznek szintrehozási munkálatok, így az M7-esen a Balaton irányában Martonvásár térségében is lesznek majd munkagépek, emiatt a hétvégén a csomópont is zárva lesz. A vállalat hároméves programja szerint 2025-re a főpálya 43 százaléka újul meg, idén húsz százalékát tervezik befejezni.

Az idén a legtöbb felújítást az M3-ason végzik el, a tervek szerint nagyjából egy év múlva, jövő szeptemberben fejezik be a szintrehozási munkálatokat, ez pedig azért fontos, mert legkésőbb 2025 őszén el kell indulnia az M1-es autópálya bővítésének, amellyel egy tízéves fejlesztési folyamat veszi kezdetét jövőre. Közben az Origó a cikkében emlékeztet, az MKIF által üzemeltetett 1237 kilométer hazai gyorsforgalmi út 43 százalékát, azaz 538 kilométert fejlesztenek.

Tavaly a teljes főpálya 19 százaléka újult meg, ami azt jelenti, hogy 3,6 millió négyzetméteren cserélték a régi, tönkrement burkolatot új aszfaltra. Bizonyos helyeken a mélyebb szerkezeti részeket is javítani kellett.

Felidézik, az elvégzett burkolatcsere négyötöde az M7, M3, M1 autópályákon történt, csak ezeken az autópályákon 2,8 millió négyzetméteren dolgoztak. Ezek mellett felújítottak 106 hidat és felüljárót, 140 pihenőben immár szelektíven gyűjtik a szemetet. 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.