Vállalati e-autó támogatás: kifizették az első milliárdot

A februárban megnyílt és jövő március végéig elérhető pályázaton egy elektromos jármű megvásárlásához akár négymillió forint támogatást kaphatnak a cégek.

2024. 09. 18. 14:36
A világ legnagyobb e-járműgyártója, a kínai BYD Szegeden építi fel első európai gyárát
Illusztráció Fotó: Shutterstock
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cégek elektromos járműbeszerzéseit támogató programban mostanáig mintegy 3700 pályázatban közel 4500  gépkocsi megvásárlásához igényeltek több mint 17 milliárd forint állami hozzájárulást. Az eddig több mint 2500 támogatott kérelem alapján néhány darab híján már az összes szerződést is megkötötték 11,6 milliárd forint értékben. A kifizetett forrásmennyiség a napokban meghaladta az egymilliárd forintot – írja legújabb Facebook-bejegyzésében az Energiaügyi Minisztérium.

A februárban megnyílt és jövő március végéig elérhető pályázaton egy elektromos jármű megvásárlásához akár négymillió forint támogatást kaphatnak a cégek. A mostanáig befutott kérelmek nyomán közel 3400 személyautó és több mint ezer kisteherautó beszerzését segítheti a program. 

A márkák rangsorában a BYD a legnépszerűbb, de kétszáznál több gépkocsira érkezett igénylés a Tesla, Volvo, Hyundai, Cenntro és Nissan típusaira is.

A kizárólag elektromos hajtású járművek levegőszennyezés nélkül használhatók, zajterhelésük minimális, üzemben tartóiknak működtetési-karbantartási költségeket takaríthatnak meg. Magyarország élenjáró szerepre tör a zöldenergia termelésében és tárolásában az ipartelepeken, az otthonokban és a gépkocsikban is. A pályázati lehetőség nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a rendelkezésre álló adatok alapján idén februártól júliusig mindegyik hónapban bármely korábbi havi adatnál több tisztán elektromos hajtású járművet állítsanak forgalomba hazánkban. A leginkább környezetkímélő zöld rendszámos autók darabszáma a nyáron lépte át a hatvanezret.

Részben a tiszta és csendes e-járművek térnyerésének tudható be az is, hogy a közlekedési szektor korábban folyamatosan növekvő károsanyag-kibocsátása tavaly jelentős mértékű, 11 százalékos csökkenésbe fordult át. Az előzetes adatok szerint Magyarország 2023-ra 43 százalékkal csökkentette üvegházhatású gázkibocsátását az 1990-es bázisévhez képest, ezzel a 2030-ra kitűzött negyvenszázalékos célszámot hét évvel korábban elérte és túlteljesítette.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.