– Jövő februárban indul a Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja elnevezésű, kilencmilliárd forint keretösszegű program, amelynek célja, hogy a vállalkozások rendelkezzenek digitális megjelenéssel és ezen keresztül nyissanak új értékesítési csatornákat, illetve jussanak el új vevőkhöz – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Szabados Richárd jelezte: a Demján Sándor-programban megvalósuló fejlesztés azokat a cégeket célozza, amelyeknek nincs vagy inaktív a honlapjuk vagy a közösségimédia-felületük. Az érintettek a programnak köszönhetően a különböző hírközlési vagy távközlési szolgáltatókkal kétéves szolgáltatási szerződést köthetnek, amelynek része a weblap vagy a közösségimédia-felület elkészítése, tárhelyszolgáltatás és a céges e-mail-fiókok kialakítása.
Rámutatott, hogy míg az unióban a tíz embernél többet foglalkoztató vállalkozások 78 százalékának van honlapja és közösségimédia-felülettel rendelkezik a hatvan százalékuk, addig Magyarországon 66, illetve 43 százalékon állnak ezek a mutatók. Az országhatárokon átívelő elektronikus kereskedelmet tekintve pedig Magyarországon a cégek három százaléka rendelkezik ilyen platformmal, az EU-ban ez az arány meghaladja az öt százalékot.
A három mérőszám alapján az államtitkár megjegyezte, Magyarországon van igény arra, hogy a cégek az online térben is jelen legyenek, ahol újabb vevőket tudnak szerezni maguknak és így javíthatják a termelékenységüket.
Az államtitkár úgy vélte, Magyarországon 10-13 ezer olyan vállalkozás működik, amelyeknek nincs online jelenlétük, ezért szükségük van a Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja elnevezésű program szolgáltatásaira.
Szabados Richárd közölte, előreláthatólag 2025. január végégig kiválasztják a vállalkozások digitalizációját segítő szolgáltatókat. Ezzel párhuzamosan előregisztrációt is indítanak, a vállalkozások ezen tudják majd jelezni, hogy nincs vagy inaktív a honlapjuk és potenciálisan a kedvezményezetti körbe kerülhetnek. A pályázatra az aktív regisztráció várhatóan 2025. február 3-án indul.
Szabados Richárd elmondta, a digitális jelenlét kikerülhetetlen, az automatizáció a versenyképesség egyik legfontosabb alapvetése. Ennek szellemében dolgozták ki ezt a programot, amely jó kiegészítője a Demján Sándor-programban korábban elindult kezdeményezéseknek. Utóbbiak közül példaként említette, hogy november 1-jétől 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi-kártya-program beruházási hiteleinek kamata, valamint a múlt héten elindították a százmilliárd forintos keretösszegű tőkefinanszírozási programot.
– A kedden bejelentett program támogatója az NGM, a lebonyolítója pedig a Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. – ismertette a távirati iroda tudósítása szerint Szentgyörgyi Balázs, a társaság ügyvezetője.
Kiemelte, a programban pályázóként részt vehetnek azok a magyarországi székhellyel rendelkező, köztartozásmentes, legalább egy embert foglalkoztató, csőd, felszámolás vagy végelszámolás alatt nem álló mikro- és kisvállalkozások, egyéni vállalkozások, szövetkezetek, amelyek vagy nem rendelkeznek saját honlappal, vagy ha rendelkeznek, akkor az a nyilatkozatuk alapján fejlesztésre szorul, vagy a felületük igazoltan inaktív.
A programba szolgáltatónak az elektronikus hírközlési, a honlapkészítő, -üzemeltető, a vállalati infokommunikációs szolgáltatók, valamint a professzionális webfejlesztő és közösségimédia-szakértő cégek és ezek konzorciumai jelentkezhetnek. Esetükben elvárás egyebek mellett, hogy legyen legalább két lezárt üzleti évük, legalább húszmillió forintos éves nettó árbevételük és rendelkezzenek legalább 25 igazolható vállalati vagy szervezeti ügyféllel. A szolgáltatók december 11. és 2025. január 10. között jelentkezhetnek a palyazat.neum.hu oldalon, ahol a pályázat részletei is megtalálhatóak.
A tájékoztató szerint a pályázat célja a hazai tulajdonú mikro- és kisvállalkozások online jelenlétének erősítése weboldal, közösségimédia-felületek létrehozásával és tartalomgyártással. A támogatás módja: a pályázat útján igényelhető, pénzforgalommal nem járó, forintban kifejezett utalvány (voucher), amely professzionális honlapkészítő ügynökségek, infokommunikációs, informatikai cégek szolgáltatásaira vehető igénybe.
A vállalkozásonként igényelhető utalvány értéke legalább négyszázezer forint, legfeljebb 1,5 millió forint.