Előremenekül a német autóipar?

Elképzelhető, hogy egy új bejelentés nyomán megmenekül a német autóipar az olcsó kínai elektromos autók dömpingjétől. A Mercedes ugyanis bejelentette, hogy szuperakkumulátort fejlesztett ki: öt perc alatt 300 kilométerre elegendő árammal lehet feltölteni.

2025. 01. 02. 5:35
Car Logos In Dublin
Illusztráció Fotó: NurPhoto/AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kiemelkedő teljesítményű akkumulátor sorozatgyártását kezdi meg a Mercedes – írja az AutoBild című német szaklap. A Mercedes egyik partnere jelentős előrelépést ért el a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésében. Az új típusú, nagy hatékonyságú energiatároló rendszert december elején a TÜV Rheinland Tajvanon tanúsította. Az előszériás modellt a tajvani Prologium céggel kötött technológiai partnerség keretében fejlesztették ki és gyártották le, amelyben a Mercedes kínai, koreai és vietnámi befektetők mellett részesedéssel rendelkezik – számol be róla a Világgazdaság.

A gyorsan, nagy hatékonysággal tölthető szilárdtest-akkumulátorok terén hatalmas a fejlesztői verseny, ezek a jövő akkumulátorai. Aki elsőként lesz képes a sorozatgyártásra – ezek szerint a Mercedes (?) –, tarolhat a piacon. 

A Prologium hangsúlyozza is, hogy egy évvel a határidő előtt már készen állnak a sorozatgyártásra. 

A szilárdtest-akkumulátorokat általában a jelenlegi akkumulátortechnológia fejlett utódjának tekintik, sokan igazi csodaakkumulátoroknak tartják őket, amelyek végre a belső égésű motorok komfortfokozatára emelik az elektromos mobilitást. 

Számos gyártó, köztük a Toyota és a BYD is kutatja az ilyen típusú akkumulátorokat. Ezek elvileg ugyanúgy működnek, mint a jelenlegi generáció, az elektródák legfontosabb alapanyaga a lítium. A fő különbség az elektrolit: ez nem folyékony, hanem szilárd. Ez azt jelenti, hogy az anód és a katód közötti elválasztóelem elhagyható, ami akár negyedakkora súlymegtakarítást ígér, és lényegesen kisebb térfogatot igényel. Ezenkívül ezek az akksik sokkal kevésbé érzékenyek a hőmérséklet-ingadozásokra, ráadásul a korábbinál jóval nagyobb töltési kapacitást bírnak el.

A Mercedes partnere különösen a súlycsökkentést hangsúlyozza, ami még hatékonyabbá tenné az elektromos autókat. A Prologium további részleteket a 2025. január elején Las Vegasban megrendezésre kerülő Consumer Electronics Show-n (CES) kíván elárulni.

Az új generációs akkumulátorokat 2030-tól tervezik beépíteni a Mercedes sorozatgyártású modelljeibe.

 


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.