Sok fiatal költené autóvásárlásra a munkáshitelt

Miközben az új autók esetében egyre többször bukkannak fel tízmillió forint feletti alapárak, egy friss felmérés szerint aránylag kevesen költenének ennyit járművásárlásra – és még kevesebben remélik, hogy egymillió forint alatt megúszhatják. A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu megkérdezte felhasználóit arról, hogy mennyit lennének hajlandóak autóvásárlásra áldozni, és tervezik-e ehhez a munkáshitelt vagy állampapír-kifizetéseiket felhasználni. Az is kiderült, melyek azok a legnépszerűbb modellek, amik beleférnek a négymilliós keretbe.

2025. 03. 13. 12:47
Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2025-ös év egyik nagy újdonsága a munkáshitel: azok a 25 év alatti fiatalok, akik ezt igénybe veszik, kamatmentesen juthatnak egy szemmel látható, szabadon felhasználható összeghez. Az autóvásárlás előtt állóknak most, az év elején az állampapírokból felszabaduló összegek is segíthetnek az áhított modell beszerzésében. A Használtautó.hu kíváncsi volt arra, hányan szeretnék egyiket, másikat, vagy akár mindkettőt autóvásárlásra fordítani, és összességében mennyi pénzzel számolnak.

A legtöbben a munkáshitel adta lehetőséggel kívánnak élni: a válaszadók 42 százaléka mondta, hogy ehhez tervez nyúlni, míg 30,6 százalék az állampapírokból befolyó pénzre támaszkodik. A többiek, tehát a maradék 27,4 százalék összevonná a kettőt.

Legtöbben egy- és hárommillió forint közti összeget szánnának autóvásárlásra

A Használtautó.hu felhasználói között végzett, nem reprezentatív felmérésből kiderült, hogy a válaszadók közel harmada egymillió és hárommillió forint közötti összegben gondolkodik, 22 százalékuk pedig öt- és tízmillió forint közötti összeget tervez autóvásárlásra szánni. Érdekesség, hogy azok vannak a legkevesebben (14,4 százalék), akik egymillió forintot sem költenének autóvásárlásra. 

Őket nem sokkal, de megelőzik azok, akik nem húzzák meg tízmilliónál a határt (15,9 százalék). A három-ötmillióval számoló felhasználók a válaszadók 17,4 százalékát teszik ki. 

A felmérés eredményei szerint a kivitelek népszerűségi versenyében a SUV-ok állnak az élen, amiket a ferdehátú modellek és a kombik követnek. Érdekesség, hogy a Használtautó.hu februári statisztikái alapján viszont a ferdehátú modellek voltak a legnépszerűbbek, melyeket a kombik és a sedanok követtek. A hajtásláncok közül a benzin továbbra is dominál, nyomában a dízellel, de az elektromos autók és a hibridek térnyerése is jól látható. A vásárlást tervezők 35,2 százaléka kizárólag benzinesben, egyötöde csak dízelesben gondolkodik, az elektromos hajtás 10,2 százalékkal a harmadik legtöbb érdeklődőt vonzza.

„Úgy tűnik, hogy a használtautó-piac továbbra is a jól bevált modellekre épít, mint az Opel Astra, Suzuki Swift, VW Golf és Ford Focus. A ferdehátú karosszéria és a benzines hajtáslánc még mindig a legkeresettebb, de az elektromos és hibrid autók növekedése figyelemre méltó. Az elektromos autók 34,9 százalékot és a hibridek 7,3 százalékot növekedtek tavalyhoz képest, ami arra utal, hogy a vásárlók érdeklődnek az újabb hajtásláncok iránt” – tette hozzá Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.