Bár ismét növekedett a használt autók átlagéletkora tavalyhoz képest, a növekedés mértéke lassult, ami pozitív fejlemény, főleg, hogy közben a használt autók iránti kereslet folyamatosan nő – derül ki a Használtautó.hu eddigi 2025-ös adataiból.
Hiába növekszik az állomány átlagéletkora, mégis egyre többen vásárolnának használt gépjárművet. A portál adatai szerint 2025 első két hónapjában a hajtásláncokat vizsgálva láthatjuk, hogy a benzinesek átlagéletkora 3,7 százalékkal nőtt. Dízelautók esetében 4,9 százalék, elektromosoknál pedig 12 százalék volt az átlagéletkor-növekedés. A hibrid járművek átlagéletkora változatlanul 4,3 év maradt.
Az elektromos autók esetében a 12 százalék kiugró értéknek tűnhet, de az adat csalóka, mivel konkrét számokban ez a fél évet se éri el, 3,3 évről emelkedett 3,7-re – jegyzi meg a portál közleménye.
A KSH adatai szerint a magyar gépkocsiállomány átlagéletkora 2024 második negyedévében már alulról súrolta a 16 évet, ehhez viszonyítva még a benzines használt autók 13,9 éves átlaga is kiemelkedő adatnak számít.
Bár a hazai autóállomány átlagéletkora tovább emelkedett, a változás nem számottevő, ami kedvező fejlemény. Úgy látszik, hogy az autópark elöregedésének üteme lassul. Ezt alátámasztja, hogy a hibrid hajtásláncok átlagéletkora nem változott az előző évhez képest, míg az elektromos autóknál mindössze 3,3-ról 3,7 évre nőtt.
A hagyományos hajtásláncok esetében is hasonlóan csekély elmozdulást tapasztaltunk. A keresleti trendek is ezt igazolják: az elektromos autók iránti érdeklődés 34,9 százalékkal, a hibrid autókra érkező megkeresések száma pedig 7,3 százalékkal nőtt
– emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.