Az Euronet Banktechnikai Kft. (Euronet) valószínűsíthetően megtéveszti a fogyasztókat, mivel az általa üzemeltetett ATM-ek felhasználó felületén félreérthetően bocsátja a fogyasztók rendelkezésére az egyes elérhető szolgáltatásokkal összefüggő lényeges információkat – közölte a hivatal.

A GVH észlelte, hogy a cég 2023. július 5. óta a bankautomaták kezdőképernyőjén kizárólag a „készpénz és egyenleg”, és az „egyéb” lehetőségeket ajánlja fel a fogyasztók számára. Az Euronet ezzel azt a benyomást keltheti a fogyasztókban, mintha a készpénzfelvételre és az egyenleg-lekérdezésére kizárólag csak együttesen, mindkét szolgáltatás díjának megfizetésével lenne lehetőség annak ellenére, hogy az „egyéb” kategórián belül külön is igénybe vehetik az egyes szolgáltatásokat. A vállalkozás:
- a kifogásolt gyakorlatával szűkíti a fogyasztók választási lehetőségeit,
- olyan ügyleti döntésre késztetheti őket, amelyet egyébként nem hoznának meg, és amely így többletköltségekkel jár.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától az annak teljesítéséig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít bele.