Összeadják a két magyar irányítású vasúttársaság erőforrásait

A GYSEV tizenhárom vonalat vesz a MÁV-csoporttól júliustól üzemeltetésre.

2025. 03. 05. 10:27
Illusztráció Fotó: GYSEV Zrt.
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) döntése értelmében 2025. július 1-jétől 752 kilométer vasúti pálya a MÁV-csoporttól átkerül üzemeltetésre a GYSEV-hez, az intézkedés 13 vasútvonalat érint, a vasútvonalak üzemeltetése nem jelenti a személyszállítási tevékenység automatikus átvételét, ezeket a közszolgáltatási feladatokat fokozatosan, több ütemben veszi majd át a zöld-sárga vasúttársaság – közölte a szaktárca szerdán az MTI-vel.

Felidézték, hogy az új esztendő első napjaiban megfogalmazott tíz miniszteri vállalás egyike volt, hogy a Dunántúl északnyugati részén az – immár magyar irányítás alatt lévő – GYSEV Zrt. veszi át a MÁV-csoporttól egyes vasútvonalak üzemeltetését, az így felszabaduló járművek pedig az ország keleti részében állhatnak szolgálatba.

Lázár János építési és közlekedési miniszter az év elején tartott KözlekedésInfón jelentette be, hogy a GYSEV erőforrásait ezentúl nagyobb arányban vonják be a magyarországi vasúti közlekedésbe. – Összeadjuk a két magyar irányítású vasúttársaság, MÁV és a GYSEV erőforrásait – fogalmazott a tíz vállalás szövegében.

A két vasúttársaság vezető szakemberei az elmúlt hetekben véglegesítették az átadás-átvétellel érintett vasútvonalak pontos határait. Ennek értelmében az alábbi szakaszok üzemeltetése kerül át a GYSEV-hez 2025. július 1-jétől: 

  • a 10-es vonal Győrszabadhegy–Celldömölk szakasza, 
  • a 11-es vonal Győrszabadhegy–Veszprém szakasza, 
  • a 13-as vonal Veszprémvarsány–Franciavágás szakasza, 
  • a 14-es vonal Pápa–Csorna szakasza, 
  • a 17-es vonal Zalaszentiván–Nagykanizsa szakasza, 
  • a 20-as vonal Porpác–Székesfehérvár szakasza (Székesfehérvár állomás már nem), 
  • a 23-as vonal Zalaegerszeg–Rédics szakasza, 
  • a 24-es vonal Zalabér-Batyk–Zalaszentgrót szakasza, 
  • a 25-ös vonal Boba–Őriszentpéter–országhatár szakasza, 
  • a 26-os vonal Ukk–Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem),
  • a 27-es vonal Hajmáskér–Csajág szakasza (Csajág állomás már nem),
  • a 30-as vonal Murakeresztúr–országhatár–Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem), a 60-as vonal Murakeresztúr–Gyékényes–országhatár szakasz.

Hangsúlyozták, hogy a vasútvonalak üzemeltetése nem jelenti a személyszállítási tevékenység automatikus átvételét is. Július 1-jétől egy vonalszakaszon, Zalaegerszeg és Celldömölk között, a többi érintett szakasz esetében pedig fokozatosan, több ütemben veszi át a személyszállítási közszolgáltatási feladatokat a GYSEV Zrt. A vonalátadás-átvétel folyamatával járó további feladatokról folyamatosan egyeztetnek a MÁV-csoport és a GYSEV Zrt. szakemberei – tájékoztatott az ÉKM.
 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.