A magyar piac lehet a nyertese a kereskedelemben folyó modellváltásnak

Új üzleti modellre váltott a kelet-közép-európai régió egyik legnagyobb diszkontlánca. A Pepco a németországi bezárások után fókuszált terjeszkedéssel és erősödő eredményekkel építi újra magát. A magyar piac továbbra is kulcsszerepet kap a cég régiós stratégiájában.

2025. 07. 28. 17:55
illusztráció Fotó: Róka László Forrás: MTVA
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Pepco németországi leányvállalata csődvédelmet kért, hogy veszteséges üzleteit átszervezze. A berlini bíróság által jóváhagyott folyamat több tucat bolt sorsát érinti, de a lépések nemcsak Németországra korlátozódnak: egy teljes üzleti modellváltás tanúi lehetünk – írja a Világgazdaság

A Pepco Group ugyanis nem csupán szanál, hanem újrastrukturálja egész működését, és ennek látványos első lépése júniusban a brit Poundland eladása volt, gyakorlatilag jelképes, 1 fontos összegért.

A brit diszkontlánc eladásával a Pepco végleg elbúcsúzott az FMCG – élelmiszer és napi fogyasztási cikk – alapú üzleti modelltől, és mostantól két fő márkára koncentrál: a Pepcóra és a Dealzre. 

Ezek magasabb árrést és stabilabb készpénztermelést biztosítanak, és jobban illeszkednek a vállalat kelet-közép-európai fókuszához. Az újraszervezett Pepco cégcsoport rekordbevételt jelentett a 2025-ös pénzügyi év harmadik negyedévében: 1,1 milliárd eurót, ami 7,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A hasonló bolti eladások 2,6 százalékkal nőttek, ezen belül a Dealz 5,8 százalékos, a Pepco 2,4 százalékos pluszt ért el.

A Pepco Plus néven ismert spanyol és portugál üzletek az idei év tavaszától fokozatosan megszabadultak a háztartási vegyi áruktól, az élelmiszer-  és drogériatermékektől, és visszatértek a klasszikus, ruházatra és háztartási eszközökre épülő Pepco-koncepcióhoz. Az első visszajelzések alapján ez a stratégia bevált: a forgalom jelentősen nőtt, az EBITDA-ráta pedig 14 százalékponttal javult az átalakított egységekben. Ez azt mutatja, hogy a Pepco hosszabb távon is a nemélelmiszer-diszkont piacán kíván vezető szerepet betölteni.

Idén már több mint 250 új bolt nyitását tervezik, főként Közép- és Kelet-Európában. A teljes hálózat a harmadik negyedév végén 4276 üzletből állt.

Bár a németországi átszervezés fájdalmas lépés volt, a vállalat stratégiaváltása, úgy tűnik, beérett. A fókuszált márkastruktúra, a javuló eredmények és az újragondolt üzletpolitika a kelet-közép-európai piacon még ígéretes növekedési potenciált tartogat a diszkontóriás számára.

A Pepco Magyarországon mintegy 266 üzlettel van jelen, és továbbra is az egyik legnagyobb szereplő a hazai diszkontpiacon. A vállalat 2024-ben több mint 105 milliárd forintos forgalmat ért el, ami tízszázalékos éves növekedés, adózott eredménye pedig 6,6 milliárd forintra nőtt. A főként árérzékeny családokat célzó ruházati és lakásfelszerelési termékek népszerűsége stabil alapot biztosít a működéshez, különösen annak fényében, hogy a cég több nyugat-európai piacról – például Németországból és Ausztriából – kivonult.

A magyar piac ezek után még inkább kulcsszerepet kap a Pepco régiós stratégiájában – írja a lap. 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.