A Pepco németországi leányvállalata csődvédelmet kért, hogy veszteséges üzleteit átszervezze. A berlini bíróság által jóváhagyott folyamat több tucat bolt sorsát érinti, de a lépések nemcsak Németországra korlátozódnak: egy teljes üzleti modellváltás tanúi lehetünk – írja a Világgazdaság.
A Pepco Group ugyanis nem csupán szanál, hanem újrastrukturálja egész működését, és ennek látványos első lépése júniusban a brit Poundland eladása volt, gyakorlatilag jelképes, 1 fontos összegért.
A brit diszkontlánc eladásával a Pepco végleg elbúcsúzott az FMCG – élelmiszer és napi fogyasztási cikk – alapú üzleti modelltől, és mostantól két fő márkára koncentrál: a Pepcóra és a Dealzre.
Ezek magasabb árrést és stabilabb készpénztermelést biztosítanak, és jobban illeszkednek a vállalat kelet-közép-európai fókuszához. Az újraszervezett Pepco cégcsoport rekordbevételt jelentett a 2025-ös pénzügyi év harmadik negyedévében: 1,1 milliárd eurót, ami 7,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A hasonló bolti eladások 2,6 százalékkal nőttek, ezen belül a Dealz 5,8 százalékos, a Pepco 2,4 százalékos pluszt ért el.
A Pepco Plus néven ismert spanyol és portugál üzletek az idei év tavaszától fokozatosan megszabadultak a háztartási vegyi áruktól, az élelmiszer- és drogériatermékektől, és visszatértek a klasszikus, ruházatra és háztartási eszközökre épülő Pepco-koncepcióhoz. Az első visszajelzések alapján ez a stratégia bevált: a forgalom jelentősen nőtt, az EBITDA-ráta pedig 14 százalékponttal javult az átalakított egységekben. Ez azt mutatja, hogy a Pepco hosszabb távon is a nemélelmiszer-diszkont piacán kíván vezető szerepet betölteni.
Idén már több mint 250 új bolt nyitását tervezik, főként Közép- és Kelet-Európában. A teljes hálózat a harmadik negyedév végén 4276 üzletből állt.
Bár a németországi átszervezés fájdalmas lépés volt, a vállalat stratégiaváltása, úgy tűnik, beérett. A fókuszált márkastruktúra, a javuló eredmények és az újragondolt üzletpolitika a kelet-közép-európai piacon még ígéretes növekedési potenciált tartogat a diszkontóriás számára.