Havonta jelentkező közös statisztikai kiadványt indított a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és a Használtautó.hu, amelyben olyan témákat járnak körbe, mint hogy Magyarországon ma mekkora az átlagos használtautó-ár, milyen gyorsan terjednek a zöldmeghajtású járművek, vagy hogy milyen futásteljesítményre számíthatunk, ha benzines vagy dízeljárművet választunk – írja közleményében a Használtautó.hu.

Sok érdekesség derült ki a használtautó-piacról
A 2025. májusi első adatcsomagból egyebek mellett az derül ki, hogy:
- a hirdetések közel 40 százaléka 2,5 millió forint alatti árkategóriába esik, és több mint egynegyede, vagyis 26,4 százaléka a 2,5–5 millió forintos sávba tartozik. Vagyis a kínálat zöme még mindig az alacsonyabb árfekvésű autókból áll.
- Ugyanakkor a tízmillió forint fölötti kategória is egyre hangsúlyosabbá válik: ezek a prémium- vagy újabb modellek már 13,4 százalékos arányban szerepelnek a kínálatban, ami egy hónap alatt is több mint fél százalékpontos növekedést jelent.
- Ezzel párhuzamosan az átlagos kínálati ár is emelkedett:
egy hónap alatt 70 ezer forinttal lett magasabb, jelenleg 5 490 000 forinton áll.
Szakértők úgy látják, az árak lassú, de folyamatos emelkedése hosszabb távon komoly hatással lehet a vásárlási döntésekre – különösen azok számára, akik 3–5 millió forintos keretből keresnek megfelelő autót.
Az adatok azonban nemcsak az árakról, hanem a kínálat szerkezetéről is sokat elmondanak. Meghajtás szerint a hirdetések fele továbbra is benzines autókat érint – ezekből májusban több mint 54 ezer került fel az oldalra. A dízelek aránya 42 százalék körüli, viszont ami igazán figyelemre méltó: az elektromos és hibrid meghajtású autók száma hónapról hónapra látványosan nő. Májusban az elektromos autók kínálata 5,9 százalékkal, a hibrideké pedig 6,5 százalékkal emelkedett áprilishoz képest. Ez azt jelzi, hogy bár még mindig kisebbségben vannak a zöld járművek, a környezettudatos technológiák iránti kereslet egyre inkább megjelenik a használtautó-piacon is.
A most publikált adatok alapján a dízelautók átlagos futásteljesítménye 221 ezer kilométer, míg a benzines modelleké „csak” 157 ezer. Ez közel 41 százalékos különbség, ami rávilágít arra is, hogy a dízelek jellemzően hosszabb távokra használt járművek, és vásárlás előtt érdemes alaposan mérlegelni, hogy számunkra milyen használati cél a releváns. Ugyanakkor az sem mindegy, hogy ezek a dízelek átlagosan két évvel fiatalabbak is – vagyis kevesebb év alatt tettek meg több kilométert.
A cél: tiszta képet kapni a használtautó-piacról
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és a Használtautó.hu most induló együttműködéséről azt írják, célja, hogy a vásárlók, szakértők és döntéshozók végre valós, nagymintás adatokon alapuló képet kapjanak a hazai használtautó-piacról. A Használtautó.hu tulajdonosai úgy határoztak,
mivel hazánkban a használt autók áralakulásáról sem az állami nyilvántartásokban, sem más adatforrásokban nem állnak rendelkezésre jó minőségű, nagymintás adatok, úgy döntöttek, a Használtautó.hu teljes áradatbázisát a KSH rendelkezésre bocsátják.
A Használtautó.hu immár több mint két évtizede Magyarország legmeghatározóbb használtautó-piaci szereplője, adatbázisa pedig egyedülálló méretű és részletességű. A portál minden hónapban több mint félmillió látogatót vonz, és volt olyan időszak, amikor a legtöbb oldalletöltéssel rendelkező hazai weboldallá lépett elő. A rendszeresen frissülő adatközlés így nemcsak a hazai autópiac átláthatóságát növeli, hanem hosszú távon segíthet a tudatosabb vásárlói és szakpolitikai döntések meghozatalában is.