Épül a Biatorbágyon áthaladó kerékpárút

A Balaton északi partján még van mit tenni annak érdekében, hogy a magyar biciklisták is kapcsolódhassanak a titokzatos E14-es úthoz.

2020. 10. 18. 6:50
A biciklisták számára száz pihenőhelyet alakítanak ki Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Colas Útépítőipari Zrt. lett a Budapest–Balaton kerékpárút Budapest–Etyek szakaszán belül, a Biatorbágyon áthaladó szelvény építésére kiírt pályázat tendergyőztese. A társaság hamarosan hozzákezdhet a nettó 295 millió forintért vállalt munkákhoz. A nyertessel szeptember 22-én kötött szerződést a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A nyomvonalvitákat kiváltó, ugyanakkor a bringások által már nagyon várt 2,2 kilométeres, két irányú közlekedésre alkalmas szakaszának most elsősorban a sport-kerékpárosok örülnek. A Budapestet a Balatonnal összekötő, 120 kilométeresre tervezett kerékpárútnak ez csak egy kisebb szakasza, ám a bringás turizmus fejlesztését szorgalmazó Kerékpáros Magyarország Szövetség (KMSZ) szerint ez sem elhanyagolható.

A kerékpárosok már türelmetlenül várják a 2,2 kilométeres, Biatorbágyon áthaladó bringaút megépítését Fotó: Éberling András

A Balatonnál is megkezdődött a bringaút építése. A KMSZ reményei szerint a 2021-es üdülési szezon elejére elkészül a Siófok és Balatonakarattya közötti 1638 méter hosszú szakasz, a korszerűsítés alatt álló Sió-hídnál pedig megújul a bicikliút. – A Balatonlellétől tovább épülő úthoz még keresik a legoptimálisabb megoldást, és a tó keleti medencéjében is jól haladnak a kerékpárút építési munkálatai. Ám ahhoz, hogy a Balaton nyugati medencéjénél, így a Keszthelyi-öbölnél is felgyorsuljon a fejlesztés, a kerékpáros szövetségnek és az érintett önkormányzatoknak közösen kell lobbizniuk – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Németh Zsolt. A KMSZ alelnökétől megtudtuk, hogy a tó északi partját érintő útépítési tervek már elkészültek, megvannak a források is, de az operatív munka java még várat magára. – A Budapest–Balaton kerékpárút egyébként majd csak akkor tekinthető befejezettnek, ha az EuroVelo – röviden E14-es –, azaz a Közép-Európa turisztikai szempontból legjelentősebb vizeit összekötő pálya egészén megvalósul a fejlesztés – mutatott rá a sportvezető.

Az EuroVelo14-es út – a Bodeni tó és Jászvásár (Lasi) között, hazánkban Hévizet is érinti majd Fotó: Péter B. Árpád/ Zalai Hírlap


A tíz folyót, hat tavat és tíz exkluzív fürdőhelyet érintő EuroVelo14-es még a fejlesztés fázisában van. Az 1710 kilométer hosszú út a Boden-tó és a romániai Jászvásár (Lasi) között érinti majd a víziturisztikai desztinációkat, így hazánkban – más fürdőhelyek mellett – Hévízt, Keszthelyet, Balatonfüredet, a Velencei-tó északi oldalát, Egert és Debrecent. Az út első, 1054 kilométeres szakasza a tervek szerint Salzburg és Debrecen, a 656 kilométeres, második szakasz a hajdúsági megyeszékhely és Debrecen között érinti a legszebb erdélyi és moldvai fürdőhelyeket.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.