Továbbra is menetrendszerűen közlekednek a Rail Cargo Hungaria (RCH) tehervonatai, a társaság minden rendelkezésre álló erőforrását az ellátásbiztonság szolgálatába állítja – mondta el a Magyar Nemzet kérdésére Kovács Imre, az igazgatóság elnöke. A cég részéről a vasúttechnológia fenntartása mellett elsősorban a fuvarok optimális megszervezése, és a vonatok közlekedtetésében közvetlenül résztvevő vasutas szakemberek egészségének megóvása igényel nagy odafigyelést.
Ha működik a vasút, nem lesznek üres polcok
Az áruszállító vasút tisztában van a felelősségével, amit a magyar lakosság és a cégek ellátása érdekében visel – mondta lapunk kérdésére Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria elnöke. A kisebb cégek szállítási igényeit az úgynevezett egyeskocsi-fuvarozás révén nagyobb biztonsággal képes ellátni a kötött pálya, mint a zavarérzékeny közúti szállítás. Kiemelten figyelnek a dolgozóik egészségére, hiszen rajtuk múlik az ellátási lánc működőképessége.
A vasúti infrastruktúra működésének és az állomási kiszolgálás technológiájának tekintetében jelenleg nem tapasztalható fennakadás – jelentette ki a piacvezető árufuvarozó vasútvállalat elnöke. Ez a jelenlegi körülmények között nagyon fontos eredmény, ami elsősorban a MÁV szakembereinek az érdeme. Mivel a közúttal ellentétben forgalmi torlódások a kötött pályán nem akadályozzák a forgalmat, az áruk pontosan és biztonságban érkeznek rendeltetési helyükre.
Az RCH egyeskocsi-forgalmával – vagyis amikor nem teljes szerelvényeket, hanem kisebb mennyiségű, egy-két vagonnyi, konténernyi árut továbbítanak – lehetővé teszi, hogy a kis- és középvállalatok a jelenlegi helyzetben is eljuttathassák termékeiket az iparvágányokról és az állomási felrakókról a felvevő piacokra. A magyarországi termelőüzemek részéről érezhetően megnőtt az igény a társaság szolgáltatása iránt, amelyet országos lefedettséggel egyedüli vasútvállalatként biztosít. A fuvaroztatók felismerték, hogy az RCH a közúti fuvarozással versenyképes alternatívát kínál, mert vasúton nem gátolják őket a határokon kialakult torlódások. Különösen Olaszország és a szlovén Koper kikötőjének irányába élénkült meg a szállítás. A közúti korlátozások miatt is megnövekedett a kereslet a fogyasztási cikkek és papíráruk továbbítása, valamint a kontinentális konténerfuvarozás iránt. Az ehhez szükséges kapacitásokat a Rail Cargo Group biztosítani tudja, és szükség esetén növelni is képes. A cégcsoport lehetőségei szinte korlátlanok, hiszen 12 európai országban vannak jelen.
Változások természetesen vannak a vasúti közlekedésben. Az egészségügyi korlátozások miatt a magyar–horvát határ átlépése jelenleg mozdonycserével történik úgy, hogy a mozdonyvezető is Magyarországon marad, a szerelvény horvát személyzettel és vontatással folytatja útját. Hasonló az eljárás a Rail Cargo Group más nemzetközi fuvarjainál is: a kollégák védelmében Szlovákiában, Csehországban és Olaszországban a határoknál mozdonyt és mozdonyvezetőt cserélnek.
Kovács Imre hangsúlyozta, hogy a társaság a legnagyobb figyelmet munkatársai egészségének megóvására fordítja, hiszen nélkülük sem a vasútüzemet, sem az ellátást nem lehet fenntartani. A Rail Cargo Hungariánál pandémiastáb működik, amely folyamatosan monitorozza a helyzetet, és azoknak megfelelően szerteágazó intézkedéseket hoz. Az irodai dolgozóknak meghatározott körben biztosítja az otthoni munkavégzés lehetőségét. Informatikai szervezete a megnövekedett vállalati adatforgalom kiszolgálására új eszközöket és szervereket telepít. A megrendelésekkel kapcsolatos egyeztetéseket a szakemberek telefonon vagy videókonferencián intézik.
A kirendeltségeken, az állomásokon, az iparvágányok mellett és a rakodóhelyeken dolgozó kollégák biztonsága érdekében a társaság megnyitotta a korábban használaton kívül helyezett szolgálati helyeket. A munkavállalókat folyamatosan látják el fertőtlenítőszerekkel. Az ehhez szükséges eszközök beszerzésében nagy segítséget jelent a Rail Cargo Group támogatása – tette hozzá Kovács Imre.
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhezEnnyi volt, kalauzból már nem sok lesz a MÁV járatain
Viszont drágul a pótdíj.
Valami van az autópiacon, ami nem az igazi
A gazdasági kormányzat idén öt dolgot szeretne a tavalyi visszaesés után helyreállítani.
Letették a Duna-parti városnegyed alapkövét
A Marina City területén a tervek szerint a következő években több ütemben több mint 2500 lakás épül fel.
Megkerülhetetlen a kisvállalati szektor
Tavaly előtt háromezer milliárd forint értékben igényeltek Széchenyi Kártya hitelkonstrukciót.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Lecsapott a jégeső a Dunántúlra
Most jött a hír: Putyinnak lett igaza
4 csillagjegy, amelynek sosem látott bőséget hoz a Bika hava
Zalatnay Sarolta üzent Magyar Péternek
Közleményt adott ki a TEK a magyar lakosok számára
Állampapír: jó hírt közölt Varga Mihály
Majd kiesnek a szűk felsőből Penélope Cruz hatalmas mellei
Óriási felháborodást válott ki a Tesco legújabb lépése
A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)
Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)
Hosszú Katinka már nem kivételezett személy, nem utazhat az Eb-re
Budai Gyula feljelentést tett, Szabó Tímea szerint szép lett a Lánchíd + videó
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhezEnnyi volt, kalauzból már nem sok lesz a MÁV járatain
Viszont drágul a pótdíj.
Valami van az autópiacon, ami nem az igazi
A gazdasági kormányzat idén öt dolgot szeretne a tavalyi visszaesés után helyreállítani.
Letették a Duna-parti városnegyed alapkövét
A Marina City területén a tervek szerint a következő években több ütemben több mint 2500 lakás épül fel.
Megkerülhetetlen a kisvállalati szektor
Tavaly előtt háromezer milliárd forint értékben igényeltek Széchenyi Kártya hitelkonstrukciót.