Az agglomerációból és a külső kerületekből érkező, jelentős utasforgalmat bonyolító intermodális Kőbánya–Kispest (Köki) vasútállomás áldatlan állapota miatt évek óta időszerű a felújítás és fejlesztés. A helyi és távolsági buszok, a 3-as metró, valamint a vasút csomópontjaként szolgáló, illetve az elővárosi és a ferihegyi utasokat is fogadó állomást évente hárommilliónál is többen használják. De nemcsak az ingázókat szolgálja ki, hanem a fővárost a déli és keleti országrészekkel (Cegléd, Szolnok, Debrecen, Nyíregyháza, Záhony, Kecskemét, Szeged, Kelebia) összekötő, jelentős vasútvonalak utasforgalmának lebonyolításában is rész vesz az állomás, amelyen naponta átlagosan 340 személyvonat halad át.
Az ásványolaj-szövetség állítja: a középmezőnyben vannak a magyar üzemanyagárak
Szerintük a tengerrel rendelkező országok helyzeti előnyben vannak.