Természetes, hogy amikor a koronavírus járvány miatt alig járnak a repülők, az államok kisegítik a bajba jutott nemzeti légitársaságokat. Amint azt a V4NA megírta, 10 milliárd eurós állami gyorssegélyt kért a likviditási problémáinak a megoldására a Lufthansa, az Air France – KLM csoportot pedig 7 milliárd eurós támogatással próbálja megmenteni a francia és a holland állam. Olaszországban a kormány júniusban újraállamosítja az Alitaliát.

Rosszabb helyzetben vannak a fapados légitársaságok. Közülük a legnagyobb Európában a Ryanair amely tavaly januárban vette meg a híres autóversenyző Niki Lauda által alapított osztrák légitársaságot, a Lauda Airt. Michael O'Leary, az ír légitársaság tulajdonosa arra kérte a Laudánál dolgozókat, hogy önként mondjanak le a fizetésük körülbelül 20 százalékáról, egyezzenek bele abba, hogy fizetetlen szabadságra is küldhetik őket, és ezt foglalják új szerződésbe.
A tárgyalások azonban megrekedtek, ezért a vezér tegnap elárulta a Reutersnek, hogy ultimátumot adott nekik, amely május 20-án lejár. Ha addig nem tudnak megegyezni, akkor gyakorlatilag megszünteti a Lauda Air márkát. Minden gép Ryanairként fog működni, és “sokkal nagyobb és agresszívebb lesz, mint a Lauda valaha is volt„, fogalmazott. Az N-TV információja szerint a Ryanair úgy számol, hogy 2022-ig már nem térnek vissza a piacra az eddigi fapados árak.