A Vogue kedden megjelent kiadásában az ukrán first lady a címlapon szerepel. Az elnöki házaspár a februárban kitört háború óta láthatólag rengeteg figyelmet fordít az imázsépítésre, a PR és a marketing világa pedig nem is állhat messze Volodimir Zelenszkijtől, aki politikai pályája alatt színészként, humoristaként kereste kenyerét. A Vogue róluk szóló cikke is az imázsépítés erejéről szól, a meginterjúvolt Olena Zelenszka pedig – aki a fotókat megosztotta saját közösségi oldalán – arról beszél, hogy az, ami Ukrajnában történik, bármelyik másik országgal is megtörténhet.
Az ukrán népnek és a világnak címzett elnöki videóüzenetek eddig hatékonynak bizonyultak, Zelenszkij elnyerte a Nyugat nagy részének az elismerését, egy március végén készült felmérés szerint pedig az ukránok több mint 80 százaléka szavazna rá, ha most lennének a választások.
Borítékolható volt, hogy Putyin (orosz elnök) elveszti a PR-háborút Zelenszkijjel szemben.
Tipikus régimódi vezető: nem mutatja ki az érzelmeit, nem oszt meg magáról személyes történeteket. Vele szemben Zelenszkij megnyílik a világ előtt. Látjuk a családjáról készült vidám fotókat, halljuk felesége lelkesítő szónoklatait, látjuk az elnök videóüzeneteit, amelyben szomorúan közli, hogy ritkán látja gyermekeit – adott magyarázatot Zelenszkij kommunikációs sikereire a Fortune üzleti lapnak írt cikkében Alen Bubich közösségimédia-szakértő.