A legnagyobb nyugat-európai, illetve amerikai vállalatok valójában továbbra is fenntartják orosz leányvállalataik működését, a korábbi kivonulásról szóló hangzatos bejelentések ellenére. Jó példa erre a Coca-Cola Company, amely ugyan felfüggesztette üzleti tevékenységét Oroszországban, de azonnal megkezdte a Dobry Cola gyártását és a korábban bevezetett gyümölcslevekkel is a piacon maradt olyan márkanevek alatt, mint a Rich és a Moya Semya.
A Coca-Cola Company nyilatkozata alapján a Coca-Cola, a Fanta, a Sprite és más márkák közvetlen hivatalos értékesítése Oroszországban többé nem lehetséges, azonban maga az amerikai cég soha nem foglalkozott ezzel közvetlenül. A tíz orosz Coca-Cola-üzemet egy különálló, független cég, a Svájcban bejegyzett Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC) tulajdonolta, amely a termékeket palackozta és értékesítette. Ebben a cégben sajtóinformációk szerint az amerikai anyavállalatnak több mint 20 százalékos részesedése van. Az LLC Multon Partners, a Coca-Cola HBC Holdings oroszországi részlegének ennek ellenére 2022-ben 21 százalékkal csökkentek a bevételei, ami annak köszönhető, hogy számos Coca-Cola-terméket harmadik országból importálnak, így a haszon egy másik leányvállalatnál keletkezik.
Hasonló úton jár a másik vezető üdítő italokat gyártó cég, a Pepsi, amely korábban semmilyen változtatást sem vitt véghez a bevezetett szankciók ellenére. Később a vállalat bejelentette, hogy felfüggeszti a Pepsi-Cola, a 7Up és a Mirinda értékesítését, a helyükre az Evervess és a Frustyle nevű üdítőket léptette. A vállalat emellett továbbra is különböző termékeket gyárt Oroszországban.
A Pepsi felfüggesztette a tőkebefektetéseket, valamint minden reklám- és promóciós tevékenységet Oroszországban, azonban a háború kezdete óta eltelt időszakban vállalat nem tett látható lépéseket, ami azt mutatná, hogy ki akarnak lépni az orosz piacról, helyette az üdítők mellett folytatták a chipsek illetve a tejtermékek árusítását.
A vállalat bevételei a magatartásával párhuzamosan is jelentősen nőttek, 2022-ben több mint négyszeresére, csaknem 40 milliárd rubelre (közel 450 millió dollár) növelte a nyereségét a tavalyi 8,7 milliárd rubelről.
Az élelmiszerek területén maradva, a svájci cégóriás, a Nestle is hatalmas hasznot zsebelt be abból, hogy – fittyet hányva az Oroszország ellen bevezetett szankciókra és a nemzetközi nyomásra –, folytatta tevékenységét a mások által büntetőintézkedésekkel sújtott országban.
A svájci Nestle, a világ legnagyobb élelmiszer- és alkoholmentes italgyártója 8,4 százalékos árbevétel-növekedést könyvelhetett el 2022-ben.
A vállalat sajtóközleménye szerint tavaly 9,3 milliárd svájci frank nettó nyereséget értek el. A cég portfóliójába több mint 2000 márka tartozik, köztük a Nestle, Nescafe, Nesquik, Nestea, Movenpick, KitKat, Gerber, Maggi, Perrier, S.Pellegrino, Purina, Friskies, amelyeket 186 országban forgalmaznak, köztük a háború ellenére Oroszországban is.