Minden kép olyan, mintha egy véletlenül nyitva hagyott ajtón tekintenénk be: nincs bennük póz vagy mesterkéltség, Makk Károly nem szerepel a fotókon, egyszerűen jelen van, és főleg ez adja a képek erejét. Nagyon erősen érzékelhető ugyanis az a bizalmas, baráti légkör, amely Makk Károly és Szebeni András kapcsolatát jellemezte, és ami alól a külső szemlélő sem tudja kivonni magát: a könyvtár kisgalériájába belépve úgy érezzük, otthonos közegbe kerültünk, és egy-egy olyan pillanatot látunk megörökítve a képeken, amit csak az vesz észre a hétköznapokban és amire csak az emlékszik, aki nagyon jól ismeri a másikat. Nekünk, akik csak a filmjeiből ismerjük Makk Károlyt, nem lehetnek ilyen emlékeink, Szebeni András képeinek köszönhetően azonban betekinthetünk a kamera túloldalára, és egy kicsit közelebb kerülhetünk a neves rendezőhöz, láthatjuk megpihenni, elgondolkodni vagy éppen felszabadultan nevetni.

Fotó: Teknős Miklós
Szebeni András nem tolakodó, nem hatásvadász, nem mutat meg túl sokat, éppen csak azt, ami fontos, néhány gesztust, mozdulatot, önfeledt mosolyt. Makk Károly filmjeiben az arc legkisebb rezdüléseinek, a legapróbb mozdulatoknak is nagy jelentőségük van, és mintha ez a fajta látásmód jelenne meg Szebeni Makkról készített portréin is: hétköznapi helyzetekben apró gesztusok, mozdulatok megörökítésével mutat meg nagyon sokat.
A kiállítás legkiemelkedőbb része talán a 2011-es sorozat, amelyben Makk Károly a feleségével, Hannával szerepelt. Az ugyanabban a stúdióban készített sorozat akár mozgóképként is olvasható, és nagyon szépen mutatja be a fotókon szereplő pár bensőséges kapcsolatát, és hogy milyen gyermekien felszabadultak tudtak lenni egymás társaságában.
A tárlatot a könyvtár egy összeállítással egészítette ki Makk Károlyhoz, illetve műveihez kötődő könyvekből, folyóiratokból és DVD-kből. A kiállítás december 1-jéig látható.