Az erdélyi Hargita megyéből érkezett a Közlekedési Múzeum autóbusz-gyűjteményének két legújabb darabja: egy Ikarus 256.50 és egy Csepel 258K.

Folytatódik a színházak közös működtetése
Közleményt adott ki a Kulturális és Innovációs Minisztérium.
Az erdélyi Hargita megyéből érkezett a Közlekedési Múzeum autóbusz-gyűjteményének két legújabb darabja: egy Ikarus 256.50 és egy Csepel 258K.
A két jármű érkezése újabb lépése annak a folyamatnak, melynek során az elmúlt két évben már tíznél több egykori magyar gyártású autóbuszt mentett meg a Közlekedési Múzeum – közölte az intézmény pénteken az MTI-vel.
„A most Csíkszeredából érkezett járművek korábban az erdélyi városok és falvak között menetrend szerinti forgalmat láttak el. A múzeum szakemberei tavaly nyáron térképezték fel a helyi üzemeltető járműparkját, és találták meg flottájában a valaha elkészült legnagyobb Csepel autóbuszt. Ez a busz jól jelképezi azt, hogy az Ikarus mellett is megannyi járműgyártó és járműipari beszállító működött eredményesen Magyarországon. A szintén Erdélyből a múzeum gyűjteményébe került másik autóbusz a székelyföldi közforgalmú buszközlekedés egyik legjellemzőbb típusa, egy Ikarus 256-os, azonban a magyar járművek már innen is sorra tűnnek el, így stratégiai fontosságú volt, hogy ezeket megmentsük az új Közlekedési Múzeum számára” – hangsúlyozta a buszok érkezése kapcsán Vitézy Dávid főigazgató.
A múzeum közleménye szerint a most a gyűjteménybe került buszok a mindennapi forgalomban szállították utasaikat Erdélyben. A magyar gyártású járművek megmentése az utolsó pillanatban történt meg, hiszen ezeket a buszokat már Erdélyben is sorra selejtezik az üzemeltetők.
A Közlekedési Múzeum a forradalom óta többségi magyar tulajdonban működő ITAS társaságtól szerezte be a járműveket, köztük az egyetlen példányban készült Csepel autóbuszt.
Mint közölték, a buszokat felújítják és helyreállításuk után bemutatják a nagyközönségnek.
Az Erdélyből a Közlekedési Múzeumba került Ikarus 256.50-es típusból 1974 és 2002 között több mint 23 000 darab készült a vállalat székesfehérvári üzemében. Ezek a buszok az évtizedek során négy kontinens huszonkét országába jutottak el; az Ikarus autóbusz típusokból Székelyföldön ez volt a legelterjedtebb.
A most beszerzett darabot 1983-ban gyártották, majd a 19-es számú Volán Vállalat színeiben szállította az utasokat. A sokáig Győrben, illetve a Kisalföldön szolgált kocsit 1999-ben adták el Csíkszeredára, ahol 2019-ig vett részt a napi forgalomban.
A másik most érkezett autóbusz egy Csepel 258K, amely külseje alapján nagyon hasonlít az Ikarus típusaira, ám a jármű fejlesztésében és gyártásában nem vett részt a mátyásföldi vagy a székesfehérvári üzem. Gyártását a Csepel Autógyár végezte, mivel ők is szerettek volna megjelenni az autóbusz piacon, a Csepel mindemellett fontos beszállítója is volt az Ikarusnak.
A 258K típusjelű autóbuszt 1987-ben gyártották a Volánbusz Béke téri főműhelyében. A Volánbusz 1994-ig használta a Csepel autóbuszt, majd értékesítette. Ekkor került Erdélybe, ahol 2019 nyaráig Csíkszeredán és környékén látta el a napi utasforgalmat.
Közleményt adott ki a Kulturális és Innovációs Minisztérium.
Vajon ez az adaptáció jobban teljesít majd, mint a Hófehérke?
Lebilincselő kortárs táncünnep világsztárokkal a Nemzeti Táncszínházban.
Állítólag hónapok óta tárgyaltak.
Bezár a Fővárosi Nagycirkusz?
Fucsovics Márton példátlan sikere a Djokovics-verő ellen + videó
Eddig érvényesek a felsőoktatási diákigazolványok
Új vidéki repülőtér épül Magyarországon: a német óriáscég már alig várja, hogy elkészüljön
Lehetetlen helyesírási tesz: zseni vagy, ha minden kérdésre tudod a választ!
Minden idők legkínosabb videója az interneten: a Szózattal szerenádoztak Magyar Péternek, ő sem bírt magával
Liptai Claudia a legfájóbb pontján találta telibe Majkát, forrt a levegő A Nagy Duettben
Meggyalázták Benedek Tibor emlékét – fotó
Marine Le Pen fellebbezése után megszólalt a francia bíróság
Putyin titkos DNS-e, ebben a betegségben szenved az orosz elnök
Szoboszlai kiakadt az életnagyságú szobra láttán – csúnyán átverték + videó
A debreceniekkel nem bírtok!
Közleményt adott ki a Kulturális és Innovációs Minisztérium.
Vajon ez az adaptáció jobban teljesít majd, mint a Hófehérke?
Lebilincselő kortárs táncünnep világsztárokkal a Nemzeti Táncszínházban.
Állítólag hónapok óta tárgyaltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.