Az idén negyedszer megrendezett fotófesztivál közös platformra hozza a kortárs hazai szakmát és a világhírű nemzetközi alkotókat, és csaknem két hónapon keresztül nyitott galériákkal, múzeumpedagógiai foglalkozásokkal, műhelymunkákkal színesíti a tárlatokat.
A rendezvény mentén és attól függetlenül szemezgetünk a fővárosi galériák és múzeumok már kiállított vagy a napokban nyíló fotómunkáinak szériáiból.

Fotó: Kurucz Árpád
Paolo Ventura kiállítása Velencei történetek címmel érkezik a Műcsarnokba, a képzelet és a valóság, a képző- és a fotóművészet határterületén mozgó alkotó saját kezűleg építette fel képzeletbeli, reálisnak ható Velencéjét, amit később fotókon rögzített. Története az elhagyatott, zárt, rettegéssel teli városban játszódik, a negyvenes években, a náci megszállás idején. Ventura képsorozata egészen június elejéig lesz látható.
A fesztivál központja, a Budapest Projekt Galéria folyamatos előadásokkal, vetítésekkel, beszélgetésekkel járja körül a fotó mai helyzetét, alkotói irányait: mások mellett bemutatkoznak a MOME hallgatói, a Fortepan szabadon felhasználható digitális archívum képei, és közönségtalálkozót szerveznek Paulo Nozolinóval, a kortárs portugál fotográfia megkerülhetetlen alkotójával.
Mindeközben sorra nyílnak meg kiállítások fotóművészek munkáiból: a Bartók Béla Boulevard, vagyis a Bartók Béla úti galérianegyed is így tesz. A Faur Zsófi Galéria Kudász Gábor Arion Robert Capa nagydíjas fotós sorozatát nyitotta meg a napokban. A fiatal alkotó munkásságára pályája kezdetétől érdemes odafigyelni, általában sorozatokban gondolkodik, dokumentarista és megrendezett képekből, illetve ezek variálásából építkezik, munkáit a társadalmi folyamatok, szubkulturális jelenségek iránti érzékeny megfigyelés jellemzi.
A művész évek óta a Faur Zsófi Galéria alkotója, ahol a Workout – a fine sense of patriotism című fotómunkákkal mutatkozik be. A képeket a Prágában hatévente megrendezett Sokol Slet, magyarra fordítva a Sólymok rajzása elnevezésű tömeggimnasztika-találkozó ihlette. A Prágában töltött pár nap alatt közel száz csoportot fényképezett, akiket arra kért, hogy mutassanak be egy-egy elemet leglátványosabb gyakorlatukból. Ahogy fogalmaz, ők a sejtek a gigantikus koreográfiákban, akik elmondhatatlanul büszkék a zenés show-ban betöltött, alig észrevehető szerepükre.