Román Eszternek – aki Tóth Mancit, az egyszerű, butuska, de mély érzésű varrólányt alakítja a színpadon – igencsak nehéz dolga volt. Mégpedig azért, mert egy monológon belül el kellett jutnia a csillagos égen lubickoló boldogságtól a könnycseppekben úszó keserűségig, mindezt úgy, hogy ne játssza túl a szerepét. A színésznő nemcsak hogy feledhetetlenül oldotta meg a feladatot, de magasan kiemelkedő színészi tehetségről is tanúbizonyságot tett akkor, amikor Tóth Manci karakterét igazán mély jellemmé formálta. Bizonytalan mozdulatait, csámpás lábát, mély érzelmekről tanúskodó tekintetét, törékeny és végtelenül érzékeny lényét nem könnyen feledi el a néző. Arról már nem is beszélve, hogy az a bizonyos színházi csoda, az energiák oda-vissza áramlása is megtörténik, amikor a szerelemről vallja meg a gondolatait. Első pillanatban úgy tűnik, hogy erre a szerepre született, de valójában nemcsak őt, hanem Botos Bálint rendezőt is megilleti a dicsőség, mert Tóth Manci figurájának ilyen mértékű megformálásában, kidolgozásában sok szerepe volt.

Fotók: Kiss Zoltán
Tóth Mancinak teljes ellentéte a beszélő nevű Csacsinszky Pali, aki bár a két világháború közötti békebeli Magyarország semmiről semmi komolyat nem gondoló, teljesen elveszett, naplopó és kisszerű, ma úgy mondanánk, hogy lúzer karaktere, Botos Bálint rendezésében korunk boldogságot kergető naiv álmodozójává válik. Sebestyén Hunor az első pillanattól kezdve játszi könnyedséggel kanyarítja a színpadra a magát mélységesen sajnáló és leginkább mindenkivel sajnáltató, a nem létező boldogság után kajtató figurát. A nagyképű, de semmihez, még a szerelem mesterségéhez sem értő nyomoronc a színdarab során, amikor elveszti örökre azt az egyetlen kincset (Tóth Mancit), akit a Jóisten tálcán nyújtott át neki, szembesülnie kell a színdarab legfontosabb, kőkeményen kimondott tanulságával. Azzal, hogyha egy férfi meg akar tartani egy nőt, meg kell kérni a kezét. Nem olyan bonyolult dolog ez, úgy hívják: felelősségvállalás. Botos Bálint rendezőt dicséri, hogy érezzük, ez a színdarab kulcsmondata, mert ma már nemcsak a naplopók képtelenek az elköteleződésre, hanem a fiatalok jelentős része is képtelen a felelősségvállalásra.