A könnyűzenei élet mindig is pezsgő volt az Fővárosi Művelődési Házban (FMH). A hatvanas évek egyik sikercsapata, a Ki mit tud?-győztes Kék Csillag is játszott itt rendszeresen, a hetvenes években pedig a kemény rock két legnépszerűbb csapata, a Piramis és a P. Mobil is letette itt a névjegyét. Előbbiben éppen az FMH-ban mutatkozott be 1975. október 25-én Révész Sándor, aki innentől kezdve egy egész rocknemzedék tiniidolja lett, míg az utóbbi banda vezetője, Schuster Lóránt azzal összefüggésben említette ezt a helyszínt, hogy itt vették észre, hogy bemikrofonozták az öltözőjüket azért, hogy az állambiztonság megtudja, miről beszélgetnek koncert előtt és után a zenészek.
Feketén behozott lemezek
Az FMH-ban indult a híres-nevezetes magnós klub is, aminek több különlegessége között az egyik az volt, hogy a Komjáthy György által szerkesztett rádióadásokhoz nem egyszer ők kölcsönözték a zenei anyagot. Ez úgy fordulhatott elő, hogy a magánúton, nem mindig legálisan behozott lemezeket az FMH-ban lehetett egymás között cserélgetni, illetve a magnósok szalagra rögzíthették maguknak azok hanganyagát. A hanghordozók behozatala annyira intenzív volt, hogy sokszor megelőzték a hivatalos médiumokat is, ami nem csoda, hiszen magánúton sokkal rugalmasabban lehetett bármit is behozni Magyarországra, mint a kötött devizagazdálkodással sújtott nagyvállalatok részére, és ilyen volt a Magyar Rádió is. A feketén behozott lemezek kifizetése persze nem ment simán, hiszen ha már számlát állítottak ki (volna), akkor be kellett (volna) vallani, hogy az adott hanganyag honnan származik, vagy legalábbis azt, hogy mit tartalmaz. De találékony nemzet a magyar, megoldották. A magnós klubot pedig a hatalom azért is elnézte, mert úgy vélte, még mindig jobb, ha itt hallgatják a fiatalok a nyugati lemezeket, mintha Cseke László Tinédzserpartyját hallgatnák a Szabad Európa Rádióban. Nem mellesleg pedig eljátszhatta a pártállam azt is, hogy „itt mindent szabad”, ami persze messze nem volt igaz. Bizonyos keretek között azonban működhetett a magnós klub, többek között itt tett szert még nagyobb hírnévre Keresztes Tibor, alias Cintula, illetve B. Tóth László is. A rocktörténeti hagyományok szerint pedig az FMH adott otthont először a könnyűzenével kísért diaporámavetítéseknek, mégpedig Wilpert Imre vezetésével, aki egy évtizeddel később a Magyar Hanglemezgyártó Vállalat Start és Favorit márkáinak a főszerkesztője lett. Az FMH-nak aztán ennél magasabb szintű kulturális missziója is adódott: felújítása idején átmenetileg itt lelt otthonra a József Attila Színház és a Katona József Színház is.