Emlékszünk, amikor Dominic Toretto (Vin Diesel) még DVD-lejátszókat lopkodott Los Angeles környékén? Az igaz történet alapján készült film gyorsan pörgő, valódi versenyjelenetei az ezredfordulón felüdülést jelentettek a biztonságos zöld háttér előtt forgatott akciófilmek tömkelegéhez képest. Az elmúlt húsz évben azonban Toretto családja pontosan abba a CGI-klisétömegbe süllyedt, amiből – mivel a kilencedik részben már az űrben is jártak – legfeljebb az időutazás tudná kihúzni a sorozat kétrészes fináléjában.
Pedig nagy remények fűződtek a Halálos iramban 9.-hez. Justin Lin, aki az ötödik résszel új irányt adott a lassan moziból kiszoruló franchise-nak, megkapta feladatként, hogy az elmúlt részekben önmaga paródiájává váló sorozatot vezesse vissza a realitás talajára. A fizika törvényeinek betartását sosem vártuk el a Toretto-csapattól, azonban a kilencedik részre mintha még Justin Lin is kifogyott volna a szuszból. Ugyanis nem történik más, mint ismételgetik az előző (nem csak Halálos iramban) filmek jeleneteit. A Közép-Amerikában zajló üldözés a negyedik rész fináléjába is illene. A zárójelenet nagy autós csatája szinte kockáról kockára másolja az ötödik rész utolsó képsorait. Helen Mirren Magdalene Shaw-ja ugyanúgy vezet, mint Paul Walker Brian O’Connorje, John Cena Jacob Torettója pedig ugyanúgy kap kulcsot, mint azt Dom kapta Briantől a történet kezdetén. Teherautó pördül meg, akárcsak a Christopher Nolan Sötét lovagjában, az edinburgh-i utcai üldözés pedig mintha a Bosszúállók: Végtelen háborúból származna. Az egyetlen újdonság egy tűzvörös Pontiac Fiero kilövése az űrbe, bár hogy hőseink miért viselnek közben mélytengeri búvárruhát, azt senki ne kérdezze. Mint ahogy azt se, hogy egy idegen országban lezuhant repülőgépért miért egy autóőrült csapat megy nyomozni, vagy azt se, hogy az oszlopokat meghajlítani képes óriásmágnes vajon miért immunis az autók tengelyeire, sebváltóira és csupa olyan dologra, amelyet beépítenek a klasszikus amerikai autókba.

Fotó: UIP-Duna Film
Mindez viccesnek is tűnhet, ám Lin – néhány korábbi filmjéhez hasonlóan – itt is a mennyiséget választja a minőség helyett. Annyi szereplőt mozgat a korábbi filmekből, hogy nem csoda, hogy az egyébként faék egyszerűségű történet csak 143 percbe fért bele. Dom és Letty (Michelle Rodriguez) egy elhagyott farmon neveli Dom kisfiát. Majd megjelenik Roman (Tyrese Gibson), Tej (Ludacris Bridges) és Ramsey (Nathalie Emmanuel), hogy a nyugodt életet megzavarva csatába hívják a párost. Fél óra után kiderül, hogy az ügyeletes főgonosz nemcsak a korábbi filmekből visszatérő Cipher (Charlize Theron) vagy az aktuális európai rosszfiút játszó Otto (Thue Ersted Rasmussen), hanem Dom annyira rég elveszett öccse, Jacob (John Cena) is, hogy nyolc részen keresztül meg sem említették a létezését.