Minden szülő rémálma az, amit a Croodék: Egy új kor című 2020-ban készült, ám csak idén nyáron bemutatott animációs filmben láthat a közönség. Az egyik probléma a filmmel az, hogy teljesen helyénvalónak, sőt kívánatosnak mutatja be azt a folyamatot, ahogy egy vadabb (a filmben civilizálatlanabb) lány életveszélyes kalandokba visz egy másik leányzót, aki sokkal szelídebb, otthon ülős, vékony, aggódós, álmodozós. Mielőtt a vaskalaposság vádjával élne valaki az aggodalmaink láttán, érdemes végiggondolni, hogy ezek a történetek, reakciók, amiket a mesékben látnak a gyermekeink, nagyon mélyen beleégnek a tudatukba. Amikor pedig egy életveszélyes helyzetbe kerülnek a valóságban, vajon hogyan fognak dönteni?
A másik probléma a filmmel, hogy a veszélyes kalandozás eredménye persze egy komoly baleset lesz, amelynek során nem történik semmi bajuk, csak az otthon ülős leányzónak feldagad a keze egy méhcsípéstől. De nagyon. A mesebeli méh csípése viszont drogos állapotot idéz elő – ezt a felnőtt nézők értik pontosan –, ami megint csak úgy tűnik, hogy nem okoz komolyabb fennakadást, kicsit vicces, kicsit összekacsintós ez a kaland is. Mintha azt mondaná a film, hogy csak ki kell ezt is próbálnia egy kamasznak. A szülő pedig hátradől ezeknél a részeknél a moziban, és mélységesen elkeseredik. A tömegkultúra az ő nevelése ellen dolgozik. Mintha az lenne a cél, hogy a gyermekek egészséges védelmi rendszerét kikapcsolják. Mintha arról szólna minden, hogy a szülők értékrendszere, hagyománya, tapasztalatai, a felhalmozott ősi tudás nem való semmire.
A mese központi dilemmája, hogy közösségben, a közösség érdekeit figyelembe véve éljük az életünket, vagy mindenki külön-külön, fizikailag és főleg érzelmileg elzárva a másiktól. A film egyáltalán nem ad megnyugtató választ a kérdésre. Azt sugallja, hogy teljesen egyértelmű: békeidőben mindenki éljen külön. Nyugodtan legyen mindenki önző és nihilista, az élet már csak ilyen, fárasztó és kicsit se kifizetődő a másikra figyelni. Persze ha baj van, akkor csak a közösségi összefogás segít, ezt is állítja a film. Elképesztő megoldás, hogy míg a film első felében az egyéni érdekek mentén kialakuló életet éljenzi az alkotás, addig a film második fele meg arról szól, hogy egyedül nem megy. Mindezzel egyetlen kicsit sem elhanyagolható probléma van: ha az önző egyéni érdekháború szétrombolja a közösséget, akkor baj esetén már nem fog összeállni a csapat.