Nyáron kevesebbet tévézünk

A Nielsen információs, adat- és piacmérő cég korábbi adatai szerint 2021 első negyedévében naponta átlagosan 5 óra 12 percet töltött a magyar lakosság a tévékészülékek előtt: a nők öt és fél órát, míg a férfiak 4 óra 53 percet. A Direct One több mint ezer válaszadó segítségével készült elemzéséből most az derül ki, hogy a nyár módosít szokásainkon. A válaszadók fele egy-három órát tölt egy átlagos nyári napon tévénézéssel, 26 százalékuk viszont ennél többet, három-öt órát. A fiatalabb generációk jellemzően egy óránál kevesebbet, az idősebbek ennél többet.

Magyar Nemzet
2022. 08. 05. 20:04
Forrás: Fortepan
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A változás elsősorban a vidéken élőknek köszönhető. Ők úgy nyilatkoztak, hogy nyáron a sok egyéb programlehetőség miatt kevesebbet tévéznek, mint a téli időszakban. Ugyanakkor Budapesten a többség ugyanannyi időt tölt ezzel, évszaktól függetlenül. 

A kutatás szerint a mobilitás is egyre nagyobb teret nyer: bár a tévénézés legelterjedtebb helye még mindig az otthon – a válaszadók 96 százaléka itt néz műsorokat –, a fiatalabbak már szívesebben tévéznek máshol, a 18–24 évesek harmada vonaton, a 18–29 évesek 12 százaléka pedig repülőn is követi kedvelt műsorait. A Direct One arra is rákérdezett, hogy hányan követnek egy műsort egy eszközön: a legtöbben, a válaszadók fele azt felelte, hogy legtöbbször ketten vannak a képernyő előtt. Minden harmadik válaszadó jellemzően egyedül néz műsorokat. 
A megkérdezettek 76 százaléka jellemzően sorozatokat és filmeket néz nyáron is. A válaszadók közel fele (47 százalék) két-három sorozatepizódot néz meg egyszerre, 28 százalékuk egyet, 17 százalékuk pedig egyet sem.

A népszerűségi lista második helyén a természetfilmek, dokusorozatok állnak, a kutatásban részt vevők 65 százaléka követ ilyen jellegű tartalmakat. Népszerűk a sportműsorok is (37 százalék) és a hírműsorok (40 százalék) is. A 25–29 évesek 91 százaléka néz elsősorban filmeket és sorozatokat nyáron is, a sportműsorok inkább a 30 feletti korosztály számára nyújtanak szórakozást. A meséket a 18–24 évesek közel fele követi valamilyen platformon. A fővárosban népszerűbbek a hírműsorok, mint vidéken, a budapestiek közel fele követi rendszeresen ezeket, míg vidéken csak 35-40 százalék.
Bár a tévénézési szokások változnak, egyelőre a hagyományos tévészolgáltatás vezet a más jellegű tartalomfogyasztás előtt: a válaszadók 60 százaléka voksolt erre, ugyanakkor egyre többen, immár 30 százalékuk felelte azt, hogy streaming platformon is követi kedvenc műsorait. Ez az arány a fővárosban sokkal magasabb, ahol a válaszadók 40 százaléka aktív egy-egy streamingoldalon is. Közölték azt is, hogy 39 éves korig minden korcsoportban többen néznek streamingen műsorokat, mint hagyományos tévés szolgáltatással, 40 éves kor felett viszont megfordul ez az arány.
A legnépszerűbb tévénézésre használt eszköz az okostévé, második helyen a hagyományos televízió áll, ezután követeznek a mobileszközök: telefonok, laptopok és tabletek.

Borítókép: Család a tévé előtt 1970-ben (Fotó: Fortepan)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.