A legtöbb programot a Toldi moziba hirdették meg a szervezők, míg a Francia Intézet főként a családokat várja, és ismét az Uránia Nemzeti Filmszínház ad otthont az Animált éjnek, amelyen három teremben lesznek majd éjjeli vetítések.
A legújabb rövidfilmek három blokkban versenyeznek, a gyerekeknek pedig két korosztályra bontott válogatással készül a fesztivál.
A programsorozat az idén elhunyt Jean-Jacques Sempé francia alkotó René Goscinny A kis Nicolas című ifjúsági sorozatából készült animációs filmje vetítésével indul. A főszereplő kisfiú mindennapjait játékok, csínytevések és verekedések töltik ki. Ahogy a filmben a kalandjai kibontakoznak, úgy Nicolas belopózik alkotóinak a műhelyébe, és faggatni kezdi őket: Sempé és René Goscinny barátságukról, művészi pályájukról és álmokkal teli gyermekkorukról mesélnek az animációban.
Pierre Földes magyar származású francia alkotó Murakami Haruki japán író több novelláját adaptálta animációra. A Vak fűzfa, alvó nő című filmben egy nem túl ambiciózus üzletkötő, frusztrált felesége és egy skizofrén könyvelő próbálja megmenteni Tokiót a földrengéstől és rátalálni életük értelmére. A formabontó műveiről ismert japán rendező, Maasaki Yuasa új filmje, az Inu-Ó címszereplője sajátos külsejét maszkkal és ruhákkal takarja el. A spanyol abszurd animáció mestere, Alberto Vázquez Háború az egyszarvúak ellen című szatírája sötét humorral elmélkedik az ördög eredetéről. Signe Baumane lett animáció filmes Szerelem házassággal fűszerezve című filmjének főszereplőjét, Zelmát kiskorától fogva arra tanították a mesék, hogy a szerelem majd minden gondját megoldja, csak úgy kell viselkednie, ahogy a társadalom a lányoktól elvárja.
A három rövidfilmes versenyblokkban a kortárs animációk legjobbjaiból láthat válogatást a közönség a világ minden tájáról. A programban szerepel Turai Balázstól az idei Annecy animációsfilm-fesztiválon fődíjjal jutalmazott Amok című filmje, melyben a főhős belső törpéje veszi át az irányítást a férfi élete felett. Nikita Diakur orosz származású alkotó legújabb művében, a Hátraszaltóban saját avatarját tanítja a címbeli ugrásra.
A több díjjal jutalmazott Spela Cadez cseh alkotó Steakhouse című animációja az odaégett hús metaforáján keresztül mutatja be a párkapcsolati erőszakot, az észt Sander Joont pedig gyerekkora inspirálta a Sierra című alkotás elkészítésére.