A Hír TV Szélesvásznú történelem című műsorában Udvaros Dorottya Kossuth-díjas színművész mesélt az örökzöld Ripacsok forgatásáról. Először a híres kabarészámot elevenítette fel, amelyben Kern Andrással közös nadrágban és cipőben adják elő a produkciót, abban a cipőben, melyben a fizika törvényeit kissé meghazudtolva előre lehetett dőlni. Azért is emlékezetes a jelenet Udvaros számára, mert nagyon sokat kellett gyakorolni, hogy miként mozognak a speciális lábbeliben.
A szakma nagyjaival
Udvaros Dorottya azt is felidézte, hogy Sándor Pállal a Ripacsok forgatása előtt már dolgozott együtt, egy élő szereplős mesefilmet készítettek a televízióban. Tehát már ismerte a híres rendezőt, így nem érte váratlanul, hogy fiatal színésznőként az egyik legnevesebb direktorral kellett dolgoznia.
A művésznő azt is elmesélte, hogy akkoriban nem voltak castingok, úgy választottak ki egy színészt egy szerepre, hogy a rendező megnézte az előadásait, aztán leültek beszélgetni, hogy megismerjék egymást. Így már a filmforgatás előtt kialakult egy bizalmi viszony, ami segítette a színészek munkáját.
A Garas
A műsorvezetők Garas Dezsőről is kérdezték Udvaros Dorottyát, aki elmondta, hogy Garastól tartott egy kicsit, a legnagyobb „bohóc” tekintélyétől ő is és Kern András is megszeppentek.
Garas igazi színész volt, aki a legjobb teljesítményt várta magától és társaitól, és ha valami nem tetszett neki, azt egyből szóvá tette; időnként nem túl barátságosan.
Udvaros azt is hozzátette, hogy nem volt ideje a félelmeivel foglalkozni, mivel nagyon sűrű volt a forgatásra szánt két hét. A művésznő akkoriban Szolnokon játszott, előadás után beült egy taxiba, ami Budapestre vitte a forgatásra, forgatás után pedig vissza Szolnokra. A kimerültség és az élmények hatására olyan furcsa önkívületi állapotba került, hogy csak a szerepre tudott összpontosítani.