Rekordszámú látogatót vonzott a Budapest Central European Fashion Week + galéria

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a tizenötödik szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10. és 16. között. A jubileumi esemény rekordszámú közönséget vonzott: hatezren látogattak el a divatbemutatók és divatprezentációk helyszínére, továbbá tizenhárom országból érkeztek nemzetközi újságírók, forgalmazók és divatipari szakértők a régiós és magyar tehetségek felfedezésére. A közel ötven divatmárka őszi-téli kollekciója mellett feltörekvő tehetségek és neves divatikonok is fókuszba kerültek.

2025. 02. 18. 19:43
Az őszi-téli kollekciókat mutatták be a tervezők a Budapest Central European Fashion Weeken Fotó: Ladóczki Balázs
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a hazai és regionális divatszcéna támogatása mellett jelentős lépéseket tett a nemzetközi együttműködések terén és tovább bővítette stratégiai partnerségei sorát a környező országok divatheteit szervező ügynökségekkel. Ennek köszönhetően a magyar divatmárkák mellett cseh, szlovák, szerb, szlovén, román és lengyel márkák kollekcióit is megcsodálhatta a közönség a 15. BCEFW során. Így összesen huszonhét magyar és húsz nemzetközi tervező mutatkozott be folyamatos telt ház mellett, több mint ötszáz szettet felvonultatva a kifutókon.

LB_20250215_FW_cukovy_0068
Divatbemutató a Budapest Central European Fashion Weeken. Fotó: Ladóczki Balázs

A Budapest Central European Fashion Week divatbemutatóin számos hazai híresség megjelent

A háromnapos bemutatósorozat pénteken kezdődött az Apollo Galériában, ahol a regionális kollektív show-k és a fiatal magyar tehetségek mutatták be alkotásaikat. A galériában különleges élményt nyújtott a kortárs képzőművészet és a divatipari újdonságok találkozása. A kifutót Dukai István festőművész alkotásai szegélyezték, melyeket a rendezvény arculatához igazodva egyedi printekkel egészített ki a kortárs művész.

A hétvégi divatbemutatóknak a Millenáris adott otthont, ahol már a hazai piacon erős, illetve a nemzetközi piacra fókuszáló márkák őszi-téli darabjait lehetett megismerni.

A 15. BCEFW kiemelt népszerűségnek örvendett, hatezer látogató érkezett a Millenárisra. Az eseményekről szóló videós tartalmakat pedig további több tízezer néző követte online a BCEFW közösségimédia-felületein. Az intenzív sajtóérdeklődésnek köszönhetően mintegy hatvan hazai médium tudósított az eseményről, emellett tizenhárom országból érkeztek nemzetközi buyerek és vezető magazinok újságírói, köztük a cseh, lengyel, ukrán és adriai Vogue, a szlovén és román ELLE, a Forbes UK, a Dazed Korea, a Fashion United UK, valamint a L’Officiel Austria, illetve az Al Arabiya TV képviselői is.

A jubileumi rendezvényen számos hazai híresség jelent meg, akik hol a közönség első soraiban viselték a tervezők szettjeit, hol modellként vonultak fel a kifutón.

Törőcsik Franciska színésznő például a MERO divatbemutatón, Gulyás Michelle olimpiai bajnok öttusázó pedig a RICHARD DEMETER show-n járult hozzá modellként a bemutató sikeréhez.

Az AW2526 szezon minden eddiginél nagyobb figyelmet fordított a múlt, jelen és jövő ikonikus szereplőire. Míg pénteken a divatszcéna feltörekvő tehetségei kerültek reflektorfénybe, vasárnap a magyar divatipar történetének jeles képviselőivel zárult az eseménysorozat.

Az MDDÜ egyik legfontosabb stratégiai célkitűzésének megfelelően a BCEFW-n is kiemelt szerepet kap a kreatívipari szakmák presztízsének növelése. A szakképzési intézményekkel és egyetemekkel kötött együttműködések révén idén tizenegy iskola közel százhatvan hallgatója kapott lehetőséget arra, hogy részt vegyen a bemutatókon, betekintést nyerve a kreatívipar gyakorlati oldalába, amely hozzájárul szakmai fejlődésükhöz és karrierútjuk megalapozásához.

A 15. Budapest Central European Fashion Week tökéletesen keretbe foglalta mindazt, ami a régiós divatélet fejlődését meghatározza: a hagyományok tiszteletét, az innováció iránti nyitottságot, a nemzetközi partnerségek fontosságát és a fiatal tehetségek mellett az iparág örökségének erősítését is

– értékelte a rendezvényt Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója. „Látva az elmúlt 15 szezon folyamatos fejlődését, úgy gondolom, hogy a BCEFW elérte kezdeti célját, a régió vezető divatipari eseményévé vált, amely hidat képez a hazai és globális divatvilág között. Ez pedig az egész kreatívipar számára lehetőségeket tud teremteni a jövőben” – tette hozzá.

LB_20250215_FW_thefour_0015
A hétvégi divatbemutatóknak a Millenáris adott otthont. Fotó: Ladóczki Balázs

A rendezvény fenntarthatósági törekvései idén még hangsúlyosabbá váltak. Számos kísérőesemény foglalkozott az újrahasznosítás és az iparági környezettudatosság témájával, emellett öt márka Conscious by BCEFW megjelölés alatt mutatkozott be a kifutókon.

A környezettudatosságot erősítve a BCEFW a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel együttműködve a Millenárison cipő- és textilgyűjtő konténert helyezett ki, amely egész hétvégén lehetőséget biztosított a használt textíliák felelős elhelyezésére. A kezdeményezésnek köszönhetően egy teli konténer cipő és ruha gyűlt össze újrahasznosítás céljából.

A hétvégi programok túlmutattak a kifutók világán, a Nemzeti Táncszínházban a fenntarthatóságtól kezdve a streetwear trendeken át egészen a divat- és szépségipari innovációkig a Fashion Hub tizenegy változatos szakmai programmal és izgalmas foglalkozással készült a látogatóknak, amelyeken ötszázan vettek részt. Az ingyenesen látogatható, központi térben a látogatók tíz hazai és nemzetközi tervező divatprezentációit tekinthették meg, valamint kilenc magyar kiegészítő és szépségipari márka termékei közül is válogathattak. Mindeközben minden eddiginél több és szerteágazóbb program kísérte a divathetet, közel ötven helyszínen rendeztek különböző showroom-megnyitókat, pop-up eseményeket, kerekasztal-beszélgetéseket és exkluzív divatbemutatókat, összekötve Budapest kulturális és divatipari színtereit.


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.