A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a hazai és regionális divatszcéna támogatása mellett jelentős lépéseket tett a nemzetközi együttműködések terén és tovább bővítette stratégiai partnerségei sorát a környező országok divatheteit szervező ügynökségekkel. Ennek köszönhetően a magyar divatmárkák mellett cseh, szlovák, szerb, szlovén, román és lengyel márkák kollekcióit is megcsodálhatta a közönség a 15. BCEFW során. Így összesen huszonhét magyar és húsz nemzetközi tervező mutatkozott be folyamatos telt ház mellett, több mint ötszáz szettet felvonultatva a kifutókon.
![LB_20250215_FW_cukovy_0068](https://cdn.magyarnemzet.hu/2025/02/pfXE64lohazAeDNAZuoLaJZj5R-PrP6cPM659EL0PKM/fit/1200/800/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Q5YzRjYjA1Y2U3YTQzNDFhZDRkOTdjZmFiZWE1ZWQx.jpg)
A Budapest Central European Fashion Week divatbemutatóin számos hazai híresség megjelent
A háromnapos bemutatósorozat pénteken kezdődött az Apollo Galériában, ahol a regionális kollektív show-k és a fiatal magyar tehetségek mutatták be alkotásaikat. A galériában különleges élményt nyújtott a kortárs képzőművészet és a divatipari újdonságok találkozása. A kifutót Dukai István festőművész alkotásai szegélyezték, melyeket a rendezvény arculatához igazodva egyedi printekkel egészített ki a kortárs művész.
A hétvégi divatbemutatóknak a Millenáris adott otthont, ahol már a hazai piacon erős, illetve a nemzetközi piacra fókuszáló márkák őszi-téli darabjait lehetett megismerni.
A 15. BCEFW kiemelt népszerűségnek örvendett, hatezer látogató érkezett a Millenárisra. Az eseményekről szóló videós tartalmakat pedig további több tízezer néző követte online a BCEFW közösségimédia-felületein. Az intenzív sajtóérdeklődésnek köszönhetően mintegy hatvan hazai médium tudósított az eseményről, emellett tizenhárom országból érkeztek nemzetközi buyerek és vezető magazinok újságírói, köztük a cseh, lengyel, ukrán és adriai Vogue, a szlovén és román ELLE, a Forbes UK, a Dazed Korea, a Fashion United UK, valamint a L’Officiel Austria, illetve az Al Arabiya TV képviselői is.
A jubileumi rendezvényen számos hazai híresség jelent meg, akik hol a közönség első soraiban viselték a tervezők szettjeit, hol modellként vonultak fel a kifutón.
Törőcsik Franciska színésznő például a MERO divatbemutatón, Gulyás Michelle olimpiai bajnok öttusázó pedig a RICHARD DEMETER show-n járult hozzá modellként a bemutató sikeréhez.
Az AW2526 szezon minden eddiginél nagyobb figyelmet fordított a múlt, jelen és jövő ikonikus szereplőire. Míg pénteken a divatszcéna feltörekvő tehetségei kerültek reflektorfénybe, vasárnap a magyar divatipar történetének jeles képviselőivel zárult az eseménysorozat.