– A vendéglátásból nagyot ugrott a divat világába. A két terület mennyiben hasonlít egymásra?
– Szenvedélyből fakadó kíváncsiság hajtott a vendéglátás felé, elsősorban a gasztronómián keresztül, ám nem volt semmilyen családi hátterem, vendéglátóipari tudásom vagy végzettségem. Már akkor is az „élmények” létrehozása érdekelt, ami az ételen kívül az enteriőrtől kezdve a szervizen át sok mindenre kiterjed. A divat és a vendéglátás között valóban óriási különbségek vannak, de vállalkozást építeni, embereket vezetni, koncepciókat létrehozni valójában nagyon hasonló folyamat minden üzleti területen.
– Évek óta egy párt alkotnak a Nanushka alapítójával, Sándor Szandrával, akinek a gyerekkori becenevét viseli a cég. Milyen körülmények hatására szállt be a vállalkozásba?
– Kétezertizenhatban a Nanushka sok magyar divatvállalkozáshoz hasonlóan csődközeli helyzetbe került. A bevételek csökkentek, a veszteség tetemesen nőtt: a cég hetekre volt attól, hogy lehúzza a rolót. Ekkor Szandra kivásárolta az akkori befektetőjét a társaságból, és újra övé lett a cég. Mi ketten már régóta együtt jártunk, neki pedig szüksége volt valakire, aki felépített már valamilyen vállalkozást, segítségére lehet ebben a válsághelyzetben. 2016 tavaszán kiszálltam az étterembizniszből, ám ez mégis sok szempontból bonyolult egyenlet volt, hiszen azt is el kellett döntenünk, akarunk-e együtt dolgozni, és vajon ez milyen hatással lesz a személyes kapcsolatunkra.
– Hogyan helyezték új alapokra a céget?
– Kigondoltuk az új üzleti tervet, átalakítottuk a csapatot, a márkát, és sikerült meggyőznünk egy befektetőt is, hogy bízzon meg bennünk. Innentől jegyezzük a Nanushka második időszámítását. Az átalakítást a cég nagykereskedelmi üzleti modelljével kezdtük, hozzáláttunk egy saját értékesítési hálózat felépítéséhez, és teljesen átformáltuk a marketinget. A Nanushka ismertsége nemzetközi szinten korábban a nullával volt egyenlő. Úgy is szoktuk mondani, hogy Magyarországon volt világhírű, itthonról ugyanis tényleg úgy tűnhetett, hogy ez egy csillogó és sikeres márka, de a számok egészen mást mutattak.