Döbbenten értesültek a UPC Direct előfizetői december végén, hogy 16 csatornáról le kell mondaniuk a jövőben, mivel a szolgáltató nem állapodott meg a Discovery-csoporttal, így egyebek mellett a teljes Discovery-paletta (a Eurosport csatornákkal együtt) kikerült a forgalmazási körből. A Facebookot január 4. után árasztották el igazán a dühös kommentek, hogy „az egész család a Discovery csatornákat nézi” vagy, hogy a felhasználó a tenisz grand slameket és a téli sportokat szereti, így kevéssé érdekli, hogy a bekerülő tizennégy új csatorna között négy sport is lesz, mivel azok nem közvetítik a kívánt eseményeket. A hozzászólások szinte egybehangzóan követelik, hogy a UPC Direct állapodjon meg ismét a Discovery-csoporttal, többen pedig jelezték, hogy felmondják az előfizetésüket. Erre a UPC Direct úgy reagált, már októberben értesítette ügyfeleit, hogy a jövőben garantált és nem garantált csatornákra osztja kínálatát, ahol az utóbbit bármikor egyoldalúan megváltoztathatja. Amely ügyfélnek ez nem tetszett, annak akkor 45 napja volt felmondani a szolgáltatást, most viszont már közel 120 ezer forint a hűségidő felmondása.
A piac szabályai egyértelműek: az ügyfél azt a szolgáltatót választja, amely számára a legkedvezőbb ár-érték arányú feltételeket biztosítja. A cégek a kőkemény profit érdekében szerződnek milliókkal, és próbálnak meg minél nagyobb hasznot lefölözni. Így vállalati szempontból érthető a UPC Direct döntése, hogy mivel a Discovery-csoport drágábban adta volna csatornáit, a szolgáltató inkább helyettesítő csatornák után nézett. Szakértők szerint azonban támadható a kérdés kezelése. Az általános szerződési feltételek egyoldalú megváltozására ugyanis komoly szabályok vonatkoznak.
Sziráczki István, a Webshopjogász jogásza szerint az európai uniós gyakorlat a fogyasztóvédelmet illetően különösen védi a felhasználókat, „a kiindulópont, hogy a fogyasztó nyert, a legtöbb probléma a jótállás körében szokott adódni, mikor a cég nem szeretné elismerni a fogyasztó igazát”. Gyakori, hogy az adott vállalkozás ászf-je (általános szerződési feltételek) megtévesztő tájékoztatást tartalmaz a fogyasztó elállási jogával vagy szavatossági, jótállási igényének intézésével kapcsolatosan. Előfordul, hogy a vállalkozás a jótállás megvonását helyezi kilátásba, ez azonban csak a nem rendeltetésszerű használat esetén lehetséges.