A tavalyi év egyik legnagyszerűbb filmjelenete Michael Sarnoski Disznó című csendes thrilleréből származik, amelyben a Nicolas Cage által alakított egykori szakács ellopott szarvasgombavadász malacát keresi.
Cage karaktere, Rob, az erdőbe visszavonult nyugdíjas séf beül egy elegáns étterembe, és magához hívja annak séfjét, egykori alkalmazottját. Rob anélkül töri össze volt kollégáját, hogy kicsit is felemelné a hangját, amiért feladta az álmait, pontosabban egy meghitt, otthonos kocsmát.
„Mindennap felébredsz, és kevesebb leszel – mondja Rob a séfnek, aki nem ellenkezik. – Értük éled az életed, pedig ők nem is látnak. Te sem látod magad.”
Mark Mylod vérbeli feketekomédiája, A menü olyan, mintha csak ennek a jelenetnek volna a folytatása: a szerencsétlen csúcsszakács úgy dönt, hogy felismerését a vendégei ellen fordítja.
A menü kigúnyolja azokat a vendégeket, akik abban az étteremben étkeznének, amelyet Rob séf megvet, az emulgeált tengeri herkentyűivel és a fenyőtobozok füstjében fürdő különféle habjaival.
Az alkotók minden szereplőt felnyársalnak – még akkor is, ha találnak bennük még nyomokban némi emberséget. Anya Taylor-Joy egy Margot nevű fiatal nőt alakít, akit az utolsó pillanatban hívott meg a megszállott ételrajongó Tyler (Nicholas Hoult) egy exkluzív étteremben tartott vacsoraélményre, amelyért a neves Slowik séf (Ralph Fiennes) felel. Margot-t nem nyűgözik le azok az ételek, amelyek néhány művészien elhelyezett szószfoltból állnak egy tányéron, sem pedig a megjátszós körítés, ám a többi vendég él-hal ezért a színjátékért.