Évente mintegy 3500 tonna szaloncukor fogy

Évente mintegy 3500 tonna fogy az egyik legnépszerűbb szezonális termékből, a szaloncukor éves forgalma hétmilliárd forint körül alakul – közölte Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) elnöke az MTI-vel.

Forrás: MTI2020. 12. 25. 18:44
null
Pilisvörösvár, 2013. december 9. Különféle ízesítésû szaloncukrok a Szamos Marcipán Kft. pilisvörösvári üzemében 2013. december 9-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) elnöke elmondta, hogy a szövetség felmérései szerint egy magyar család átlagosan egy kilogramm szaloncukrot vásárol és kétezer forintot költ rá. A fogyasztók több mint hatvan százaléka kétezer forint alatti összeget szán szaloncukor vásárlására, további egyharmaduk négyezer forintig is elmegy, a vásárlók hét százaléka pedig akár hatezer forintig is költ rá – írja az MTI.

Különféle ízesítésű szaloncukrok. Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Sánta Sándor – aki egyben a Chocco Garden Kft. ügyvezető igazgatója – közölte, hogy a cég alig négy éve értékesít szaloncukrot a magyar piacon, de eddig minden évben elnyert valamilyen közönségdíjat. Kiemelte, hogy egyre több pozitív visszajelzést kapnak a fogyasztóktól, kisvállalat lévén a termékeik egyelőre kevés üzletben érhetők el, de törekszenek a bővítésre.

Kertész Péter, az egyebek mellett a Milka szaloncukrokat gyártó és forgalmazó Mondelez Hungária Kft. kommunikációs vezetője az MTI érdeklődésére közölte, hogy évről évre nő ezen édesség eladása. 2019-es eladási számaik alapján a Mondelez a legsikeresebb piaci szereplő a magyar szaloncukorpiacon: több mint 370 tonna Milka szaloncukor eladásával zárták a tavalyi évet. Legkedveltebb ízeik közé a feketeerdős, csokoládés és mogyorós ízű szaloncukor tartozik, az idén a portfóliót kókuszossal bővítették – tette hozzá.

Csuvár Csaba, a LISSÉ Édességgyár Kft. ügyvezetője az MTI-nek azt írta, hogy a cég kizárólag belga ét-, tej- és fehércsokoládéval gyártja szaloncukrait, az idén 190 tonnát, ami négy százalékkal haladja meg a 2019-ben értékesített mennyiséget.

Szamos László, az édességgyártó Szamos Kft. főcukrásza arról tájékoztatott, hogy az idei karácsonyra 17-féle szaloncukorral léptek piacra. A legkedveltebb fajták az idén is a marcipános, a zselés és a kókuszos szaloncukrok, de nagy népszerűségnek örvendenek az újdonságnak számító sütemény ízű fajták is. A tavalyi 110 tonnával szemben az idén 130 tonna szaloncukrot gyártottak, azonban ez kevésnek bizonyul, és hamarosan hiány lesz a közkedvelt édességből. Ennek oka lehet, hogy a tervezés időszaka éppen a vírus első hullámát követő időszakra esett, és ekkor még mindenki nagyon óvatos volt az előzetes becslésekkel – tette hozzá.

Korábbi cikkünkben arról írtunk, hogy bár a bolti változat tele van műanyaggal, de otthon könnyedén elkészíthetjük egészségesebben: zselés szaloncukor házilag, valódi gyümölcsből.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.