Itt vannak az első fantasztikus James Webb-fotók az univerzum mélységeiről

A NASA új, tízmilliárd dolláros űrteleszkópja lenyűgöző képeket készített egy „csillagóvodáról” és egy különleges galaxisok közötti „kozmikus táncról”. A James Webb-űrtávcső első felvételeit ma, kedden mutatták be a nagyközönség számára ezzel is jelezve, hogy az űrobszervatórium készen áll a tudományos kutatómunka megkezdésére. Az elmúlt hónapokban a szakemberek elvégezték az űrteleszkóp igen bonyolult beállítási munkálatait és a James Webb-űrtávcső tesztelését. A híres Hubble-űrteleszkóp utódjának tekintett James Webb-űrobszervatórium a csillagászok, illetve az asztrofizikusok várakozása szerint legalább az elkövetkező húsz évben meghatározó szerepet fog betölteni az új csillagászati felfedezésekben – írja az Origo.

Forrás: Origo2022. 07. 13. 16:22

Mélyebbre tekint az univerzumba, mint eddig bármi más

Az amerikai és az európai, valamint a kanadai űrügynökségek közös együttműködésében megalkotott és üzemeltetett James Webb-űrtávcsövet úgy konstruálták, illetve hangolták be, hogy a szemünk által érzékelhetőnél hosszabb, infravörös tartományban „lássa” a kozmikus teret.

Ez teszi lehetővé számára, hogy sokkal mélyebbre tekintsen az univerzumba, mint az elődje, a Hubble-űrtávcső, és emiatt olyan, az időben sokkal távolabbi eseményeket is észlelni tudjon, amelyek több mint 13,5 milliárd évvel ezelőtt történtek, nem sokkal az ősrobbanás után.

A csillagászok ezt a magasan fejlett technológiát a Tejútrendszerben felfedezett exobolygók atmoszférájának tanulmányozására is fel fogják használni,

Abban a reményben, hogy esetleg rá lehet találni az idegen élet jeleire.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Pexels)