Drága a zöldség, váltsuk le a kormányt – üzeni legújabb kampányában az LMP. A zöldet felváltotta a zöldség?
Nem lehet könnyű manapság az LMP vezetőinek lenni, láthatóan a hét végén megválasztott két társelnöknek sem megy könnyen a dolog. A tisztség elnyerése után Schmuck Erzsébettől és Kanász-Nagy Mátétól olyan eredetinek véletlenül sem nevezhető megállapításokra futotta csupán, mint hogy „a következő két év legfontosabb célja az Orbán-kormány leváltása”, vagy hogy „a kormánypárt jelöltjeivel szemben egyetlen ellenzéki kihívónak kell állnia” és persze hogy „feladat a húszas, a harmincas korosztály megszólítása”.
Az LMP-nél is rájöhettek arra, hogy a súlyosnak szánt, de valójában unalmas és átlátszó állítások mellé kell más is. Egy olyan felvetés, amit a baloldal Gyurcsány inspirálta tucatmondatai közé illesztve felmutathatnak valami sajátot, valami eredetit. Ezt a célt szolgálja talán az alapvető élelmiszerek áfacsökkentésének témája, aminek nagyjából annyi az üzenete: „ha az LMP-re szavazol, csökken az áfa, s olcsóbb lesz például a zöldség”. Csakhogy az áfacsökkentés még véletlenül sem csodaszer, az árak leszorítására legkevésbé sem alkalmas. Pontosan tudja ezt minden háziasszony, boltba járó vásárló és logikusan gondolkodó választó. Az élelmiszerre ugyanis – különösen, ha alapvető – mindig szükség van, azt akkor is megveszi a lakosság, ha nagy a baj. Pontosan tudják ezt a forgalmazók, a kereskedők is, így hát emelik az árakat, ameddig jónak látják. Az áfacsökkentést meg köszönik szépen, zsebre teszik. A forgalmi adó mérséklése itt leginkább gazdaságszabályozási módszer lehet, olyan lépés, amely a feketegazdaság ellen hathat, de népszerűsíthet valamely szolgáltatást, terméket is.
Az LMP eddig a zöldgondolattal igyekezett magát megkülönböztetni a baloldal más szereplőitől. Most a zöldséggondolattal bővítették a palettát.
…
Ha az összes Poszt-traumát látni szeretné, akkor kattintson ide: magyarnemzet.hu/poszt-