időjárás 23°C Konstantin 2022. május 21.
logo

Az RTL Klub nevű propagandagyár és hazugságai

Apáti Bence
2022.01.21. 11:37 2022.01.21. 12:29
Az RTL Klub nevű propagandagyár és hazugságai

Az elmúlt időszak egyik legmulatságosabb nyilatkozatával csalt egy ország arcára mosolyt Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója még 2021 júniusában. Ezt mondta: „Az RTL Magyarország nem ellenzéki, hanem mindig és minden esetben az aktuális hatalmat ellenőrző, hiteles tájékoztatási forrás. Függetlenül attól, hogy épp ki van kormányon.”

Az abszurd humort csúcsra járató Vidus akkor az Indexnek nyilatkozott. Gondolatait pedig lejegyezték, a portál tehát nem a mostanában divatos videós formátumot választotta, így történhetett meg, hogy nem láthattuk, hogy amikor a vezérigazgató asszony fenti mondatait előadta, huncutul kikacsintott-e a kérdezőre, vagy idézőjelet mutatott a bal és a jobb keze segítségével, esetleg szimplán megfulladt a röhögéstől.

Aki ugyanis az elmúlt években belekukkantott az RTL Klub híradójába, háttérműsoraiba, esetleg megnézte, hogy mondjuk a csatorna milyen világnézetű műsorvezetőket alkalmaz, netalán górcső alá vette, hogy milyen társadalmi ügyek mellett áll ki (migráció, LMBTQ stb.), az pontosan tudja, hogy a külföldről finanszírozott csatorna bődületesen elfogult módon, tendenciózusan tálalja a napi politikai híreket, balliberális, valósággal gyűlöli a kormányt és Orbán Viktort, ellenben végtelen szeretettel viseltetik a sok helyen hatalmon lévő baloldal irányába.

Ismert tény, hogy a 2019-ben az önkormányzati választáson kormányellenes erők sok helyen nyertek, Budapestet például az LMP volt társelnöke és az MSZP volt miniszterelnök-jelöltje, Karácsony Gergely irányítja. Az RTL Klub kedvéért: (ön)kormányozza. Az pedig, hogy valaki egy kétmilliós európai főváros feje – ugye nem is kell különösebben megmagyaráznunk –, azt jelenti, hogy az illető hatalmi pozícióban van.

Azonban Karácsony urat és ügyes-bajos dolgait – gondoljunk csak a szolgálati kocsijával elkövetett szabályszegésekre, a nyelvvizsgáját érintő hazugságaira, az óbudai ingatlanmutyikra, a városháza tervezett eladásáról szóló kamuzásaira, sőt a bevallott tízszázalékos korrupciós jutalékra! – a televízió legkevésbé sem kritizálja, nem ellenőrzi úgymond a hatalmát, épp ellenkezőleg: imádja, szereti, dédelgeti, védelmezi, és igen gyakran megvigasztalja. Pedig Budapesten elméletileg a főpolgármester dönt szinte mindenről, biciklisávokról, zebrákról, lámpákról, a fővárosi közműcégek vezetőiről vagy épp a színházak igazgatóiról. A kormányt ellenben úgy ütik-vágják, mintha nem lenne holnap.

Benzinárstop: szakértőink elmagyarázzák, miért nem fog működni, és miért fognak tönkremenni a benzinkutak.

Élemiszerárstop: szakértőnk rövidesen kifejti, miért nem fog működni, és miért fognak csődbe menni az élelmiszerüzletek.

Minimálbér-emelés: szakértőnk mindjárt elmondja, miért kevés az emelés mértéke, és azt is megvizsgálja, hogy a környező országokban miért tízszer ennyi, bezzeg-Romániában pedig hússzor.

És sorolhatnánk a végtelenségig. Budapesten ellenben, mióta a baloldal vezeti, minden majdnem tökéletes. Azért csak majdnem, mert a kormány aljas módon éppen kivérezteti. A főváros majd három éve vérzik. Legutóbb egy nettó baloldali, vérliberális üzeneteket hordozó plakátkampánnyal rukkoltak elő, valamilyen teljesen kifacsart logika mentén azt bizonygatva, hogy csatorna olyan független meg objektív, amilyet nem látott még a világ. Volt abban minden: szájerezés, LMBTQ-propaganda, az illegális migrációt támogató üzenetek, satöbbi.

Ezt az olcsó propagandát elégelte meg a Kontra és az Identitás Generáció, és egy akcióban mutattak rá az televízió elfogultságára, no meg a valóság és plakátokon látott mondatok között feszülő ellentmondásokra. A srácok egy molinót feszítettek ki a televízió székházára, amelyen arra mutattak rá, hogy bevándorláspárti érzékenyítés közben a csatornánál elfelejtették bemondani, hogy igazolhatóan több terrorista is érkezett az elmúlt évek migránshullámaival.

Ismert, hogy a párizsi Bataclanban 2015 novemberében történt terrortámadást az Európába illegálisan érkező közel-keleti migránsok követték el. Erről az igen fontos információról valamiért mintha megfeledkezett volna a külföldről finanszírozott, a legutolsó zsákfaluban is fogható csatorna. Fura?

Dehogyis az.

Borítókép: RTL-székház (Fotó: Móricz-Sabján Simon)

Ha az összes Poszt-traumát látni szeretné, kattintson IDE!