Az amerikai sörforradalom vagy, ha konzervatívabban közelítjük, akkor a sörfogyasztás minőségi megújulása, a kis sörfőzdék előretörése egyáltalán nem egy természetes, organikus fejlődés része. A második világháborút követő új világrendben a sörnek szinte az egész világon hasonló sztenderdek mellett, hasonló szerepe volt. Ahogy Magyarországon a dolgozó jutalma otthon egy hideg sör volt, éppen így volt ez a „fejlett” nyugat valamennyi országában – kivéve persze az olyan tradicionális és saját söröket készítő kultúrákat, mint a brit, a belga stb. Az Amerikai Egyesült Államok sörtermelését is a nagy lassan már–már multinacionálissá váló konszernek (például Bud, Miller, Coors és a többi) uralták, akik a többek között a Dreher család által elindított 19–20. századi nagyüzemi lágersör-forradalom örökösei voltak.
A „világsör” tehát az ászoksör volt, egy alapvetően világos és mélysárga színű, visszafogott komlós karakterű, kellemes habú 4–5 százalék alkoholtartalmú nedű. Hogy miért is lett ilyen a sör a sokszínű 17–18. századi lokális ale sörök után?
Azért, mert világossá vált a gyártók számára, hogy a tömegek itala csak az „ízetlen”, lebutított sör lehet, hiszen, ahogy bármely termék esetében, ami különleges, az megosztó; a sör kapcsán, aminek íze van, az megosztó, tehát olyan sörrel lehet maximalizálni az eladásokat, ami nem osztja meg a fogyasztókat, következésképp jellegtelen.
Ez a piaci trend vezetett el oda, hogy 1965-ben úgy tűnt, végleg lehúzza a rolót San Francisco múlt századi gyökerekkel rendelkező sörfőzdéje, az Anchor Brewery, amely az 1840-es évek aranyláza idején odavándorolt német telepesek (és sörfőzők) sörfőzési hagyományainak talaján állt. Az üzem ugyanakkor nem zárt be, mert az Amerikai Egyesült Államok első mosógépgyárának örököse, Fritz Maytag – saját bevallása szerint azért, mert szerette a régi gyárépületeket – megvásárolta azt, és, beletanulva a sörfőzésbe, elkezdte optimalizálni a működését. Ekkoriban az Amerikai Egyesült Államok sörpiacán csupán ötven főzde működött, azokon belül is a kisebb családi vállalkozások mind megszűnőben voltak, azaz folyamatos koncentráció volt jelen a piacon. Ekkor vált országossá az Anheuser–Busch (AB) és a Miller, majd az 1980-as évekre az Adolph Coors féle vállalat.
Velük szemben pedig ott volt az Anchor, ami csak helyben értékesített sört, és nem a teljes Amerikai Egyesült Államokban, és amelyik csak és kizárólag árpamalátából főzött sört, szemben az előbbiekkel, akik kukoricadarát és rizst is adtak az olcsóság kedvéért főzeteikhez.
A piac tehát hasonló volt ahhoz, amit Magyarországon is tapasztalhattunk az 1990-es években: a sörgyárak gyengén komlózott, alacsony alkoholtartalmú, könnyed lagereket főztek sok gabonaaddícióval, és velük szemben különlegesnek számított már csak az a sörfőzde is, amely tisztán árpamalátából dolgozott. Az Anchor Brewery ezt azzal tette még különlegesebbé, hogy szemben a világos sörökkel a már emlegetett német telepesek gőzsörét, a Steambeert kezdte el főzni, mely egy borostyán színű sör, és nevét onnan vette, hogy
egykor a vadnyugati városka háztetőin főzték, és egy-egy főzés alkalmával a hűs öbölmenti levegő lenyomta a városra a gőzt, ködbe borítva azt.
A gőzsör meghozta az Anchor sikerét. Az eleve a hippie mozgalom központjának számító San Francisco lakossága nyitott volt mindenre, ami különleges és az átlagostól, a normától eltérő volt akkoriban. De nem csak a tágabban vett régió értesült az újdonságról. Ekkortól kezdve, aki az Amerikai Egyesült Államokban kisüzemi sörfőzdét szeretett volna nyitni, az Fritz Maytag üzemét látogatta meg, és a tőle tanult módszerekkel igyekezett saját vállalkozást indítani. Ugyanakkor míg az Anchor kvázi felülről jött, korábban létező sörfőzdeként maradt meg az amerikai kisüzemi sörpiacon, addig mások, például Jack McAuliffe egy alulról jövő, a házisörfőzés felől induló vállalkozást hívott életre 1976-ban New Albionban. McAuliffe haditengerészként ismerkedett meg a házisörfőzéssel, és mivel sokáig Skóciában állomásozott, így a leszerelése után a brit ale-ket, portereket és stoutokat szerette volna az Amerikai Egyesült Államokban elterjeszteni. Az 1976-os alapítási dátum azért is fontos, mert ekkor született meg az a törvény, amely enyhítette a kisüzemi sörfőzést terhelő adókat, hiszen addig a teljes söripar azonos szabályok szerint fizetett be az államkasszába. A Small Breweries Excise Tax Differential úgy rendelkezett, hogy azon sörfőzdék, akik évente maximum hatvanezer barrel sört főznek, azok barrelenként hét dollárt, akik maximum kétmillió barrelt, azok kilenc dollárt adóznak (egy barrel 158,98 liter).
Külön érdekesség, hogy ez a törvénytervezet a nagyipari sörfőzdék nyomására született meg, akik hosszútávú előnyöket láttak a söripar differenciáltságának megtartásában és az igényes sörkultúra terjesztésében.
Ennek révén tehát az amerikai kisüzemi iparág (amely messzemenőkig nagyobb volt méreteiben, mint a jelenlegi magyar) két irányból épült fel: az egyik oldalról ott volt Maytag és az ipari méretű, de a nemzeti méreteknél kisebb regionális sörfőzdék vezéralakja (ők főztek hatvanezer–kétmillió barrel között, illetve az otthoni serfőzésből jövők tábora McAuliffel az élen, akik hatvanezer barrelnél kevesebb sört főztek egy évben.