Úgy üzlet, hogy nem üzlet

Anthony Radev szerint egy akadémia évenként legfeljebb egy NB I-es játékost nevel.

Ch. Gáll András
2014. 02. 26. 5:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Anthony Radev üzletemberként foglalkozik a labdarúgással, s ebbéli minőségében realista diagnózist állított fel: „Hogy üzlet-e a futball, Magyarországon és a nagyvilágban? De mi az üzlet definíciója, a megtérülés? Nos, én még olyan tisztességes tőkéssel nem találkoztam, aki úgy szállt volna ki az általa birtokolt futballklubból, hogy profitot könyvelt el. A foci úgy üzlet, hogy – nem üzlet. A futball profitja a társadalmi hatása, s a sikerek által megerősödő márkanév, a brand.”

Az elnökségi tag gyorsan áttért a magyar NB I értékelésére, már ami az üzletet illeti. „Magyarországon egy átlagos NB I-es klub másfél millió eurós költségvetéssel, évi 450 millió forintból gazdálkodik. A környező országokban ennek az összegnek a háromszorosából. Fokozatosan el kell érnünk az általuk befektetett összeg nagyságát, mert csak így lehetünk klubszinten versenyképesek. Persze ahhoz, hogy komolyabb tőkék mozduljanak meg, a futballpályán előállított terméknek, magának a játéknak színvonalasnak kell lennie.”

Radev szerint a gond az utánpótlás-nevelésünk gyengesége. A német futball óriási pofont kapott az 1998-as vb-n a Horvátországtól elszenvedett 3-0-s vereség képében. A szövetség erre rendeletileg előírta, hogy az élvonalbeli klubok költségvetésük meghatározott hányadát kötelesek utánpótlás-nevelésre fordítani. És a 2006-os vb óta hemzsegnek a jobbnál jobb fiatal labdarúgók a Bundesligában, a német válogatott a 2014-es világbajnokság egyik favoritja.

A teljes cikket a Magyar Nemzet szerdai számában olvashatja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.