Egervári Sándort tavaly ősszel elsodorta az amszterdami 1-8, segítője, Csábi József egy meccsre ugrott be helyette, Pintér Attilát december 19-én nevezték ki. Méghozzá általános meglepetésre. Eredetileg ugyanis idegenből várták, vártuk a trénert, meg is született hozzá a megfelelő ideológia és kifejezés, a „tudásimport”. Ezért a szövetség, az MLSZ nem véletlenül érezte úgy, hogy a helyzet magyarázatot igényel, és ezt eme kommünikében tette meg: „a remélt eredményesség elérésére minden külföldi edző hosszabb időt kért a szövetségtől. Ez a jelenlegi helyzetben nem fogadható el, amikor szeptemberben már a 2016-os Eb-kijutás küzdelmeire készen álló csapattal kell rendelkeznie Magyarországnak. Ez önmagában elegendő érv volt a visszakozásra, amire ráerősített, hogy a komoly, felkészült külföldi szakemberek javadalmazási igénye és az MLSZ fizetési hajlandósága között lényeges eltérés van.”
Két tiszta indok, plusz egy tiszta helyzet. Pintér Attila mellett szólt játékosmúltja az 1984-es ifi-Eb-győzelemmel, húsz felnőttválogatottságával, valamint edzői sikerei, a Ferencvárossal 2004-ben, a Győrrel 2013-ban nyert bajnoki cím. Ellene pedig nem igazán eurokonform stílusa mellett az, hogy bár bevallottan „futballőrült”, hivatása megszállottja – maga Csányi Sándor jelentette ki róla az NSO Tv-nek nyilatkozva, hogy taktikailag a legjobban felkészült magyar edző –, nem tekinthető a szakma teoretikusának, és nem egy csapatával, játékosával folytatott „szpáhigazdálkodást”, kapcsolatuk záros határidőn belül kimerült. E kockázati tényezőkkel azonban mindenki az első pillanattól kezdve tisztában volt, személyében – mondjuk Lothar Matthäus vagy Erwin Koeman ismeretlen edzői és emberi kvalitásaival szemben – senki sem vett zsákbamacskát.
Pintér a kapitányi kinevezését megelőző tíz évben pont azt a formáját hozta, amit az azt követő, napjainkig eltelt tíz hónapban. Sőt, mivel kommunikációs tréningre küldték, ráadásul ezt a széles nyilvánosság előtt jelentették be, egyrészt elvárták tőle, hogy habitusán változtasson, másrészt ezt némi túlzással tízmilliós, a helyzetén olykor kajánkodó közönség előtt kellett megtennie. E kétségtelenül visszafogott és szalonképes „mű-Pintér” így amellett, hogy elveszítette egyik akár erényként is hasznosítható alapvonását, lobbanékonyságát, állandó önkontrollra, szerepjátszásra kényszerült, ami önmagában is viszi az energiát.