Elsőként a vörös lepel fog lehullani

Bár a 2020-as világbajnokságot nyitó Ausztrál Nagydíjig még bő egy hónap hátravan, a Forma–1-es szezon gyakorlatilag már a jövő héten beköszönt, a csapatok közül elsőként a Ferrari mutatja be az idei autóját kedden. Némi malíciá­val mondhatjuk, hogy a vörösök legalább ebben biztosan megelőzik a Mercedest.

2020. 02. 05. 16:55
Red Bull driver Max Verstappen attends a promotional event ahead of Chinese Grand Prix in Shanghai
Max Verstappen jól érezte magát Sanghajban tavaly Fotó: Aly Song Forrás: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hét elején utolsóként a Red Bull jelentette be, hogy mikor rántja le a leplet az idei konstrukciójáról, eszerint az RB16-ost jövő szerdán ismerhetjük meg, amikor a Renault új modelljét is. A bemutatók sorát kedden a Ferrari nyitja, és ezúttal nem a maranellói központjában, hanem attól harminc kilométerre, Reggio Emíliában a Romolo Valli Municipa színházban. A vörösök itt mondhatják el sorrendben hatodszor az idény előtt, hogy a céljuk a Mercedes legyőzése, ami sehogyan sem akar összejönni nekik… Egyes hírek szerint a kedden leleplezendő autó – erről a Ferrari tegnap egy sejtelmes ­videót osztott meg a közösségi médiában, egyelőre vörös lepel borítja – egyébként nem a végleges változat lesz, hanem csak egy alapkonstrukció.

Mivel a technikai szabályok erre az évre nem sokat változtak, az idei autók alapvetően a tavalyiak továbbfejlesztései lesznek. A Mercedes jövő pénteken áll elő a farbával Silverstone-ban, egy napon az Alpha Tauri salzburgi prezentációjával. Utóbbi csapatnevet még ízlelgetnünk kell, hiszen ez új az F1-ben: a Red Bull a fiókcsapatát, a Toro Rossót nevezte át a cég divatmárkáját reklámozva. Kevésbé közismert, hogy a fő profilját tekintve energiaital-gyártással foglalkozó vállalat 2016-ban a ruhaiparba is betört, és a brand népszerűsítése jelzi, hogy most ezen a területen is magasabb sebességi fokozatba kapcsolt. Az Alpha Tauri megjelenése az F1-ben okozhat majd némi zűrzavart, akár a televíziós közvetítésekben is, az Alfa Romeót ezután már nem lehet szimplán „alfázni”. A Toro Rosso név amúgy tizennégy év után tűnt el a Formula–1-ből, 1985 és 2005 között Minardi néven futott a csapat, és a 2004-es Amerikai Nagydíjon Baum­gartner Zsolt a faenzai istálló pilótájaként szerezte az egyetlen pontját a száguldó cirkuszban.

Max Verstappen jól érezte magát Sanghajban tavaly
Fotó: Reuters

Visszaugorva a jelenbe, a pilótáknál nem volt nagy körforgás, de Este­ban Ocon visszatérését az F1-be – a Renault-hoz, Nico Hülkenberg helyére – mindenképpen örömmel nyugtázhatjuk. Az új generáció egyik legtehetségesebb tagjának tartott, és még mindig csak 23 éves francia pilóta tavaly több szék között is a padlóra esett, és végül be kellett érnie azzal, hogy tesztpilóta lett a pályáját egyengető Mercedesnél. Holott az is felmerült, hogy ő lesz Lewis Hamilton csapattársa, és Valtteri Bottas kereshet magának máshol munkát. Az idei másik változás az, hogy a Williams elköszönt Robert Kubicától, aki az Alfa Romeo tesztpilótájaként folytatja, a veterán lengyel helyére pedig az eddig tesztpilóta, a 24 éves kanadai Nicholas Latifi lépett elő a grove-i istállónál.

A versenynaptárban idén rekordnak számító huszonkét futam szerepel, jön az első Vietnami Nagydíj, visszatér a holland, a német viszont kimarad. Egy nagy kérdőjel azonban még akad, mert a negyedik állomás április 19-én a sanghaji futam lenne, a koronavírus-járvány azonban ezt törölheti. A Formula–1 stratégiai munkacsoportja – amelyben a jogtulajdonos Liberty Media, a Nemzetközi Automobil Szövetség és a csapatok képviselői vannak jelen – ma foglalkozik a kérdéssel. Max Verstappennek, a Red Bull pilótájának mindenesetre nem ment fel különösebben a pulzusa, ahogy sztoikusan megjegyezte: bár a helyzet most nem túl rózsás, a Kínai Nagydíj még messze van, és ő nem nagyon szokott aggódni az életben. Majd még hozzátette: különben is, úgyis csak egyszer élünk…

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.